Genellikle istihdam azaltma, yatırımları durdurma ya da zam yoluyla aşılmaya çalışılan kriz dönemlerinin en az hasarla atlatılabilmesi için izlenebilecek çeşitli stratejiler olduğu belirtiliyor. Son krizde de görüldüğü gibi özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler, anlık önlemlerle sıkıntılı günleri atlatmaya çalıştı. Ancak yatırım danışmanları, ``büyük balık tarafından yutulmamak için`` KOBİ`lerin, yeni pazarlar ve marka imajını güçlendirme çalışmaları gibi önlemler alabileceğini ifade ediyorlar. Ekonomist dergisinde yayımlanan bir çalışmaya göre danışmanların diğer önerileri de şöyle:
* Likit kalın.
* Borçlanmamaya çalışın.
* Üretilen ürün ve hizmetlerde farklılıklar yaratın.
* Yenilikçi olun.
* Personel indirimini son çare olarak düşünün. Mevcut kalifiye personel yapısını olabildiğince koruyun.
* İhracat şansını zorlayın.
* Rekabetçi fiyatlarla yüksek miktarlı üretim hedefleyin.
* Hizmete yönelik yatırımlar yapın. Zira muhtemel bir pazar daralması durumunda firmanın rekabet şansı olmalı.
* Plansız büyüme yerine operasyonel verimliliğin arttırılması için çalışın.
* Şirket içi karar mekanizmasını hızlandırın. Ancak yanlış kararlar almamak için gelişmeleri her yönüyle ele alın, tüm olasılıkları gözden geçirin.
* KOBİ`ler, mümkün olduğunca büyük ve köklü kuruluşlarla işbirliğine gitmeli.
* Şirket çalışanlarını her zamankinden daha fazla enforme edin. Bu, motivasyonu arttırır.
* Çalışanları, krize ilişkin verilen kararlara dahil edin.
* Şirkette bir seferberlik havası yaratın. Şirket içinde olduğu kadar dışındaki iletişim konusunda her zamankinden daha hassas olun. Şirket imajının asılsız söylentiler ile zedelenmesine izin vermeyin.