Türkiye Alman pazarında yükseliyor

1dk okuma

Aralarında TUI, C&N, FTİ ve LTU`nun da bulunduğu büyük Alman firmalarının yöneticileri, Türkiye`nin 2000`de yakaladığı yükselişi 2001`de de sürdüreceğini söyledi. Yılın ilk ayında gerçekleşen erken rezervasyonlarda Türkiye İspanya`nın Mayorka`sının önünde gidiyor Alman seyahat endüstrisi pazarının önde gelen firmaları, Türkiye`nin 2000`de turizmde gösterdiği yükselişin 2001`de de artarak süreceğini söyledi. Alman pazarının önde gelen firmalarının yöneticileri, Türkiye`nin pazarda gösterdiği gelişmeyi değerlendirirken, yılın ilk ayında gelen erken rezervasyonlar itibariyle Türkiye`nin İspanya`nın önde gittiğini bildirdi. Türkiye`nin turizmde 2000 yılını iyi bir performansla kapatmasından sonra kış operasyonlarının da iyi gittiğine dikkat çeken tur operatörleri, bu nedenle daha önce Türkiye için yaptıkları 2001 yılı yaz projeksiyonlarını yeniden gözden geçirerek kapasite artırımına gittiklerini belirttiler.


Turizm basınındaki yorumlar:

Alman seyahat endüstrisi profesyonellerinin Türkiye`ye ilişkin değerlendirmeleri, Almanya`nın en etkili seyahat endüstrisi dergisi olarak kabul edilen FVW`de de ele alındı. FVW`de Türkiye hakkında yer alan yazıda, Türkiye`nin Alman pazarında yükselirken İspanya`nın güç yitirdiği bildirildi. Haberde, pazarda 2001 yılı yaz döneminde talebin yönlendiği ürün türünün de `all inclusive` olduğu vurgulandı.


Mayorka düşüşte:

Almanya`nın en büyük tur operatörü TUI yöneticisi Volker Boettcher şu anda İspanya`nın Mayorka`sının düşüşe geçtiğini, buna karşılık Türkiye`nin sürekli yükseldiğini söyledi. Almanya`nın diğer büyük tur operatörü C&N yöneticisi Detlef Altmann da benzer bir açıklamada bulunarak özellikle Mayorka`nın medyada olumsuz gösterilmesinden sonra Almanların bu bölgeye olan taleplerinin düşüşe geçtiğini kaydetti.


Türkiye`nin avantajları:

Almanya`da yayımlanan turizm dergilerinde Türkiye`nin bu yükselişi ile ilgili olarak yapılan yorumlarda, uygun fiyatların, modern otellerin ve all inclusive seçeneklerini özellikle belirtildi. Türkiye hakkında çıkan yazılarda, Türkiye`nin pazarda yakaladığı bu trendden yararlanmak isteyen Alman operatörlerin daha çok otel ile anlaşmaya yöneldiklerine dikkat çekildi. Diğer tur operatörleri, LTU ,FTI ve Airtours da benzer değerlendirmeler yaptılar.


Haberle ilgili daha fazlası: