TÜFE’de (2003=100) 2016 yılı Ocak ayında bir önceki aya göre %1,82, bir önceki yılın Aralık ayına göre %1,82, bir önceki yılın aynı ayına göre %9,58 ve on iki aylık ortalamalara göre %7,87 artış gerçekleşti.
AYLIK EN YÜKSEK ARTIŞ ALKOLLÜ İÇECEKLER VE TÜTÜN GRUBUNDA OLDU
Ana harcama grupları itibariyle 2016 yılı Ocak ayında endekste yer alan gruplardan gıda ve alkolsüz içeceklerde %4,28, çeşitli mal ve hizmetlerde %2,71, sağlıkta %2,42 ve eğlence ve kültürde %2,09 artış gerçekleşti.
GEÇMİŞ YILLARIN ENFLASYON RAKAMLARI İÇİN TIKLAYIN...
AYLIK DÜŞÜŞ GÖSTEREN TEK GRUP GİYİM VE AYAKKABI
Ana harcama grupları itibariyle 2016 yılı Ocak ayında endekste yer alan gruplardan sadece giyim ve ayakkabı grubunda %6,71 oranında düşüş gerçekleşti.
YILLIK EN FAZLA ARTIŞ LOKANTA VE OTELLER GRUBUNDA
TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre eğlence ve kültür (%12,05), gıda ve alkolsüz içecekler (%11,69), çeşitli mal ve hizmetler (%11,21), alkollü içecekler ve tütün (%11,17) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.
İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış %10,67 ile TR62 (Adana, Mersin) ve TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis) bölgelerinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış %8,56 ile TR31 (İzmir) bölgesinde gerçekleşti.
Ocak 2016’da endekste kapsanan 417 maddeden; 29 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 285 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 103 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.