Sosyal medya devi Facebook`un kârı, yeni reklam formatlarının desteğiyle beklentilerin üzerinde geldi.
Dünyanın en popüler sosyal ağ hizmetlerinin operatörü Facebook Inc.`in kâr ve satışı, şirketin mobil hizmetler için daha fazla reklamcıyı çekebilmesi sayesinde beklentinin üzerinde geldi. Bilanço rakamlarının ardından Facebook`un hisseleri yüzde 2.1 değerlendi.
Facebook`un cirosu, 2. çeyrekte yüzde 53 yükselerek 1.81 milyar dolara çıktı. Sosyal medya devinin bazı kalemler hariç 2. çeyrek kârı hisse başına 19 cent olmak üzere toplamda 488 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bloomberg anketina katılan analistler ortalama hisse başı 14 net kâr ve 1.62 milyar dolar satış tahmininde bulunmuştu.
Facebook`un kişisel bilgisayarlardan, mobil cihazlara yönelimini sermayeye çevirme yeteneğine ilişkin endişeler, şirketin geçtiğimiz Mayıs`taki 16 milyar dolarlık ilk halka arzından bu yana hisseleri üzerinde baskı oluşturuyordu. Bloomberg Industries analistlerinden Paul Sweeney, Facebook`un CEO`su Mark Zuckerberg`in, şirketi, tablet bilgisayar ve akıllı telefon reklamlarına odaklanması yönündeki çabalarının sonuç vermeye başladığın söyledi.
Sonunda Facebook boğalarının beklediği çeyrek yorumunda bulunan Sweeney, Birçok etkileyici veri arasında, sanıyorum ki yatırımcılar mobil hizmetlerin, cironun yüzde 41`inin mobil hizmetlerden gelmesine odaklanacak dedi.
Bilanço rakamlarının ardından Facebook`un hisseleri 31.98 dolara kadar çıktı. Hisse New York`taki kapanışında yüzde 1.5 yukarıda 26.51`den kapandı.