Bireysel emeklilik sisteminden ayrılan yüzbinlerce kişinin stopaj iadelerinde sorun yaşandığı haberlerinin ardından Maliye Bakanlığı açıklama yaptı. Bakanlık stopaj ödemelerinin yılsonuna kadar tamamlanacağını belirtti.
Bireysel Emeklilik Sisteminden ayrılanlara yönelik geçtiğimiz yıl stopaj kesintisinin geri ödenmesi hakkı getirilmişti. Stopaj kesintisini geri almak isteyen vatandaşlar yüzbinlerce başvuru yapmış ancak bunların çok azı sonuçlanmıştı.
Hürriyet`in haberine göre; Maliye Bakanlığı bu gelişme üzerine bir açıklama yayınladı. Açıklamaya göre başvuru sayısı 369 bin 300`ü buldu. Stopaj iade işlemi tamamlananların sayısı ise 37 bin 583`te kaldı ve toplamda 35 milyon 63 bin TL stopaj iadesi ödendi. Maliye Bakanlığı stopaj kesinti iadesi sürecini hızlandırarak yılsonunda tamamlanacağını açıkladı.
EK PERSONEL ÇALIŞACAK
Açıklamada Stopaj iadelerinin yapılması sürecinde Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı’nın gerek rutin işlerinin devam ediyor olması gerekse de kamu kurumlarının ve hak sahiplerinin bilgi talepleri iade sürecini yavaşlatan sebeplerdendir. denildi. Halen 331 bin 717 başvurunun işlemlerinin devam ettiğini belirten bakanlık ek personel alınarak günlük 3000 başvurunun sonuçlanacağını belirtti. Açıklamada 29 Ağustos’a kadar yapılan başvurular ile birlikte tüm iade işlemlerinin yılsonuna kadar bitirilmesi hedeflenmektedir. denildi.
NEREYE, NASIL BAŞVURACAKSINIZ?
Stopaj iadeleri için müracaatlar 29 Ağustos 2013 tarihinde de son bulacak. 2007 yılından sonra sistemden ayrılmış olanlar birikimlerinin anaparası üzerinden kesilen stopajları iade alabilecekler.
İlk aşamada herkes kendi emeklilik şirketine başvuracak. Emeklilik şirketleri başvuruları internet veya telefon üstünden alıyor. Şirketler şahsen müracaatı da kabul ediyor.
Şirkete müracaat ederken isim, soyad ve TC Kimlik numarasının beyanı yeterli. Ardından emeklilik şirketi adresinize, bir form ile birlikte ne kadar iade alacağınızı ve hangi vergi dairesine müracaat edeceğinizi içeren evrakları gönderecek. Şahsen başvurunuzda aynı belgeler bizzat başvurunuz sırasında teslim edilecek.
Bu aşamadan sonra bankanın adı ve hesap numarası gibi bilgileri içeren form doldurulduktan sonra bildirilen vergi dairesine şahsen müracat ediliyor. Bazı vergi daireleri emeklilik sözleşmesi ve yapılan kesintileri gösteren belgeyi isteyebiliyor. Bu yüzden emeklilik şirketlerinden temin edilebilecek bu belgeleri de başvuru sırasında getirmek gerekebiliyor.