Rekabet Kurumu (RK), binlerce esnaf ve tüccarı yakından ilgilendiren Perakende Ticaret Kanun Taslağı’nda öngörülen kampanyalı satışların zamanlaması ve süresine ilişkin sınırlamaların tüketici için olumsuz sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekti.
İHTİYAÇ KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...
Kampanyalı ürün satışlarının yasayla sınırlandırılmasının da doğru olmadığını belirten kurum, “Kampanyalı satışların süresine getirilen sınırlama rekabeti azaltabilir” uyarısında bulundu. Hürriyet`ten Erdinç Çelikkan`ın haberine göre; Kurum, perakendecilerin ulusal markalarla rekabet etmek için ürettiği “market markalı” ürünlere getirilmesi düşünülen sınırlamanın yarattığı belirsizliğin yatırımları olumsuz etkileyebileceğini de kaydetti. RK, 30 Mart’taki yerel seçimlerin ardından Meclis’e sevk edilmesi beklenen taslakla ilgili görüşlerini bir süre önce açıkladı. Kurum şu itirazlarda bulundu: “Ürün talebini doğrudan etkilemeyen bir sınırlama getirmenin sübjektif değerlendirmelere ve belirsizliğe yol açacağı düşünülmektedir.