SimCity adlı oyun, 2000 yılının en sevilen bilgisayar oyunları listesinde yer alıyor. Oyunun temeli, sanal ortamda seçilen karakter için bir hayat kurmaya dayanıyor. Yani kullanıcı, seçtiği bir karaktere tıpkı gerçek hayattaki gibi bir iş buluyor, ev arıyor hatta sosyal ilişkilerini düzenliyor. Yaratılan kişiliğin çeşitli özellikleri de dahil olmak üzere tüm düzen bilgisayar aracılığıyla sağlanıyor.
Bu oyun aynı zamanda gelecekte bilişim teknolojilerinin çeşitli konfigürasyonlarla realiteye nasıl yansıyacağının da bir göstergesi sayılıyor. Uzmanlar,i leride insan ihtiyaçlarının büyük kısmının bilişim teknolojisi altyapısı kullanılarak karşılanacağı konusunda hemfikir. Üstelik bunun için öngörülen tarih, günümüzden çok uzak da sayılmaz. Teknoloji üreten birçok firma, çeşitli insan ihtiyaçlarını karşılamada bilişim altyapısının kullanılması amacıyla farklı entegrasyonlar üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.
Tüm işleri “Leonardo” yapıyor
Beyaz eşya üreticisi İtalyan merloni de, bu alandaki hazırlıklarını sürdüren firmalardan. Firmanın geliştirdiği “akıllı beyaz eşyalar” kullanılan bilişim altyapısı sayesinde birbirleriyle entegre olarak çalışıyor. Örneğin mutfakta bulunan bir bulaşık makinesi ile buzdolabı arasında kurulan teknolojik bağ sayesinde mevcut elektrik enerjisi en hesaplı şekilde kullanılıyor. Üstelik, bu süreç kullanıcının kararından bağımsız olarak gerçekleşiyor, kullanıcı bunun için hiçbir çaba sarfetmiyor. Mutfakta bulanan ve Merloni yetkililerince ‘Leonardo’ olarak adlandırılan bir bilgisayar tüm sistemi kullanıcının tercihlerine bağlı olarak yönetiyor. Sistem, internete bağlı olması halinde, ev dışından da kontrol edilebiliyor.
2002’de Türkiye’de satılacak
Merloni söz konusu ürünlerin tanıtımını Amerika ve İtalya’da sisteme birer model teşkil edecek şekilde hazırlanan ‘internet home’larda yapıyor. Bu sistemi şu anda sadece bu model evlerde görmek mümkün. Ancak, firma yetkilileri sistemin 2001 yılı içinde çeşitli ülkelerde satışına başlanarak nihai tüketiciye ulaştırılacağını belirtiyorlar.
Sistemin satışına ilk etapta bu yıl Amerika ve Avrupa’da başlanacak. Türkiye’de satışa sunulması ise 2002 yılını bulacak. Firma temsilcileri bir eve tüm sistemin kablolama maliyetini 7 bin 500
dolar olarak açıklıyorlar.
Pazar payı
Merloni Elettrodomestici, 25 Ocak tarihinde İtalya’nın Milano kentinde bir basın toplantısı düzenleyerek 2000 yılı bilanço rakamlarını açıkladı. Buna göre grubun konsolide cirosu bir önceki yıla oranla yüzde 12 oranında artış göstererek 1 milyar 586 milyon
euro’ya ulaştı. Aynı toplantıda, Avrupa’da beyaz eşya pazarındaki artış oranı yüzde 5 olarak açıklandı.