Türkiye turizmi 2000 yılını rakibi Yunanistan`ın önünde tamamlarken, turistlerin ülkemizde yaptıkları harcamalarda belirleyici unsur olan fiyat artışları bakımından Yunanistan karşısında pek de avantajlı değil. Türkiye özellikle Alman ve İngiliz turistler için Yunanistan`a göre hala ucuz, ancak giderek pahalılanan bir süreç içinde. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD)`nin yaptığı hesaplamalara göre bir Alman turist kendi ülkesinde 100 birim paraya doldurduğu mal sepetini, Türkiye`de 2000 yılı Ocak ayı başında 55 birime doldururken, 2000 yılı sonunda aynı sepet 62 birime dolmaya başladı. Başka bir deyişle, Türkiye bir Alman için yüzde 15 dolayında pahalılandı. Öte yandan Yunanistan`a giden bir Alman için fiyatlar değişim göstermedi. Aynı şekilde, bir İngiliz turist için Türkiye aynı dönemde yüzde 6,1 dolayında pahalılanırken, Yunanistan yüzde 4,5 düzeyinde ucuzladı.