Dünyanın dördüncü büyük lastik üreticisi Continental, Türkiye`deki distribütörünü değiştirdi. Continental, yeni distribütörü Güriş ile 2000 yılında satışlarını iki katına, dört yıl içinde de cirosunu beş katına çıkarmayı hedefliyor.
Almanya`nın birinci, Avrupa`nın ikinci, dünyanın dördüncü büyük lastik üreticisi olan Continental, Türkiye`deki distribütörünü değiştirdi. Continental`in Türkiye distribütörlüğünü alan Güriş Pazarlama, bu işbirliği içinde, Continental, Barum ve General Tire ile yeni ürün World Contact`ın satış noktalarına dağıtımını yapacak. Continental, yeni anlaşmayla, 2000 yılında satışlarını iki katına, dört yıl içinde de cirosunu beş katına çıkarmayı hedefliyor. Continental ve Güriş Pazarlama`nın işbirliğini duyurmak amacıyla dün düzenlenen toplantıda konuşan Continental A.G. Pazarlama Operasyonları Yönetici Direktörü Hans Schaber, Türkiye pazarı için geliştirdiği yeni stratejilerinin dünya ölçeğindeki değişimin uzantısı olduğunu belirterek, şunları söyledi:
`Bu Conti International`ın dünya ölçeğindeki görümünümünü de değiştirmeyi amaçlayan ve onu bir ihracat bölümü olmaktan çıkartıp, yerel distribütörleri ve satış noktaları ile birlikte, pazar öncelikli çalışmasını amaçlayan stratejisine uygun düşüyor. Güriş`le kurduğumuz ortaklık, dünyada kurabileceğimiz en iyi ortaklıklardan biri. Güriş, uzmanlık ve gücünü sunuyor bize. Ortaklık, otomotiv üreticileriyle çalışmamızda da anahtar kelimedir.`
DÜNYADA 9 MİLYAR
EURO`LUK CİRO;
Schaber, Türkiye`de Continental markası için yapılan bu değişikliğin amacının, konunun uzmanı olan ve dağıtım, satış ve satış sonrası hizmet konusunda deneyimi bulunan ortağı Güriş ile birlikte pazara daha da iyi hizmet vermek olduğunu kaydetti. Geçmişte Türkiye`de gerektiği kadar aktif olamadıklarına değinen Schaber, globalizasyon ve müşteri beklentileri doğrultusunda bunu değiştireceklerine işaret etti. Continental`in bireysel araç kullanmayı daha güvenli ve konforlu hale getirmeyi misyon edindiğini söyleyen Schaber, geçtiğimiz yıl dünya genelinde 9 milyar euro satış ve 234 milyon euro net kara ulaştığını belirtti. Continental`in dünya genelinde 32 lastik fabrikası ve 49 Conti-tech fabrikası bulunduğunu anlatan Schaber, `Otomobil üreticilerinin dünya çapında hızla büyüyen talebi, gelişmiş güvenlik ve konfor sistemlerine duyulan ihtiyaç sayesinde 2005 yılına kadar satışların iki misli büyümesi bekleniyor. Continental üretim kapasitesinde artırıma gitmeyi planlıyor. Üretimin son yıllarda büyüyen pazar olan doğu ve güneye kaydığını da söyleyebiriz` şeklinde konuştu.
YILDA 5 MİLYON ARACIN TERCİHİ;
Continental`in yılda 80 milyon binek lastiği ve 5 milyon ticari araç, bisiklet ve motosiklet lastiği ürettiğini kaydeden Schaber, beş arabadan birinin Continental`i tercih ettiğini vurgulayarak, `Bu, her yıl 5 milyon otomobilin Continental`in ürettiği lastikleri kullandığını gösterir` dedi. Binek lastikte ağırlıklı olarak Porche, Mercedes, BMW ve Volvo ile, kamyon lastiğinde ise, MAN ve Daimi Chrysler Mercedes`e lastik sattıklarını anlatan Schaber, bu üreticilerle Ar-Ge aşamasında da işbiriğine gittiklerini söyledi. Schaber, Continental`in 1999`da 88 milyon adet lastik satarak 1996`dan bu yana yüzde 48, kamyon lastiğinde de 6.1 milyon adet satış gerçekleştirerek, yüzde 50 büyüme sağladığını vurguladı.
Güriş Pazarlama Genel Müdürü Ahmet Erdem ise, Güriş`in bu işbirliği içinde Continental, Barum ve General Tire`dan oluşan çok markalı lastik portföyünün ulusal ölçekte satış noktalarına dağıtımını yapacağını söyleyerek, `Bunun yanısıra Continental`in Busa`da kurulu ContiTech Lastik A.Ş`den kaynaklanan satış ve pazarlama çalışmalarını koordine edecek ve Türk tüketicisine kaliteli hizmet vermekte yükümlü olacağız` diye konuştu. Güriş`in Türkiye genelinde 9 şehirde 11 yetkili servisi olduğunu anlatan Erdem, ayrıca İstanbul`da satış sonrası hizmet, Ankara`da satış sonrası hizmet ve bölge müdürlüğü, İzmir`de bölge müdürlüğü ve Adana`da bölge müdürlüğü ve satış sonrası hizmetlerinin bulunduğunu ifade etti.
YENİ ÜRÜN TÜRKİYE PAZARINDA;
Continental`in geliştirdiği `World Contact` isimli yeni ürün, lastik pazarının yüzde 80-85`ini oluşturan standart ürün kategorisinde yer alıyor. Yeni ürün, dünyanın her yerinde kullanılabilecek şekilde tasarlandığı için bu isim verildi. Ürünün üç özelliği, düzgün aşınma ve uzun kilometre, darbelere karşı yüksek dayanıklılık ve daha iyi yol kontrolü sağlayabilmesi olarak açıklanıyor.` (FİNANSAL FORUM)