Girişimci olma kararı verilirken, karakter büyük önem teşkil ediyor.
dinamikkobi'nin haberine göre; eğer bir fikriniz ve ilk satışınızı hayata geçirebileceğiniz yola kadar götürebilecek bir iş planınız varsa işte öneriler...
1-İletişim kabiliyeti
Girişimciliğin altın kurallarından biri iletişim becerisidir. Başarılı bir girişimci insan ilişkileri kuvvetli sosyal ve atak biridir.
2- İşine ve fikrine tutkulu olmak
Girişimcinin sahip olması gereken en önemli özelliklerinden biri fikri ve işi için sahip olduğu tutkudur. Başarılı bir girişimcinin sahip olduğu diğer bir silah ise özgüvenidir.
3-Yeniden başlamayı bilmek
Bir girişimci başarısız olduğu zaman bu gerçeğin altında ezilmemeyi bilmelidir. Başarılı bir girişimci zorluklarla mücadele edebilen biridir. Başarılı ya da başarısız her tecrübe önemli bir deneyimdir.
4-Fırsatları yakalama ve değerlendirme becerisi
Başarılı bir girişimci iyi bir gözlemci olarak fırsat yakalamanın peşindedir.
5-İlk senelerin zorlayıcılığından yılmamak
Girişimciler çalışanlarından her zaman daha çok çalışır. Parasızlık özel hayata zaman ayıramama hemen her girişimcinin ilk senelerdeki zorluğudur.
6-Girişimcilik için gerekli ekibe sahip olmak
Bir girişimcinin tam donanımlı bir ekibe ihtiyacı vardır. İç yönetim kadrosu ne kadar iyi olsa da muhasebe patent hukuk vergi uluslararası piyasalar ve yeni pazarlar konusunda sürekli desteğe ihtiyacı vardır.
7-Hem maddi hem manevi sermayeye ihtiyaç
Bir işi kurmak ve büyütmek için para kadar doğru bağlantılar ve fikir alışverişi kritik bir başarı unsurudur.
8-Finansalları anlamak
Gelir gider tablosu, nakit akışı ve bilançonun ne olduğunu nasıl hazırlandığını ve nasıl okunduğunu bilmelisiniz.
9-Maliyetleri hesaplarken gerçekçi olmak
Girişimciler ilk aşamada neredeyse hiç maaş almadan çalışırlar. Şirkete yatırılan para bile şirketindir. Patron dahi olsanız özel hesabınızla şirket hesabınızı asla karıştırmamalısınız. Kredi bulabilmeniz buna bağlıdır.
10- Makro yerine mikro bakmak
Bir pazarın potansiyel büyüklüğünü hesaplamak için hedef kitlenin belli bir yüzdesine ve büyüme trendlerine bakılır. Ancak günlük hayata bir müşteriyi iki müşteriye çıkararak ardından iki müşteriyi memnun edip dörde katlayarak devam etmelisiniz. Doğrusal değil katlanarak büyüme yakalanmalı. Başarınızın sırrı ilk müşterinizde saklıdır.