Hükümetin tüketimi kısmaya yönelik çabalarının satışları olumsuz etkileyeceğini iddia eden Hyundai Assan Genel Müdürü Selim Arseven, 2001 yılının dönüm noktası olacağını söyledi.
İthal otomotiv pazarındaki payını artırmaya başlayan Hyundai Assan, şimdi de Türkiye piyasasına yenilenen Elantra modelini sundu. Hükümet tarafından artırılan vergiler nedeniyle 2001`in durgun geçebileceğini hesaplayan Hyundai Assan, Elantra ile birlikte kasım ayında piyasaya süreceği FX Coupe`nin 1.6 litre modeli ile satışlarını artırmayı ve yüzde 6 olan pazar payını yukarıya çekmeyi amaçlıyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Selim Arsaven, artırılan vergiler nedeniyle 2001 yılında pazarın olumsuz etkileneceğini, farklı modelleri piyasaya sürerek bu olumsuzluğu en aza indirmeyi amaçladıklarını söyledi.
2001 YILI DÖNÜM NOKTASI OLACAK;
Dört ve beş kapılı versiyonları ve yedi renk seçeneğiyle Türkiye pazarına sunulan yeni Elantra, 11 milyar 900 milyon ile 13 milyar 700 milyon lira arasında değişen fiyarlarda pazarlanacak. 2001`de ticari araçlara ve otomobilde ihracata ağırlık vermeyi hedefleyen Hyundai Assan, 125 bin kapasiteli tesislerin bugün ancak yüzde 30`unu kullanabiliyor. Hyundai Assan ihracat ile birlikte kapasite kulanım oranını da artırmayı planlıyor.
Hyundai Assan Genel Müdürü Selim Arseven, artırılan vergilerin 2001`de pazarı olumsuz etkileyebileceğini, farklı modeller pazara sürerek bu olumsuzluğu en aza indirmeyi amaçladıklarını belirtti. Arseven 2001 yılında pazarın daralmasını temenni etmiyoruz, fakat hükümetin tüketimi kısmaya yönelik çabaları satışları olumsuz etkilecektir. Üretim, satış ve genel ekonomi açısından 2001 yılı dönüm noktası olacaktır dedi. Elantra modelinin tamamıyla yenilendiğini, önümüzdeki dönemde FX Coupe`nin 1.6 litre versiyonunu da pazara sunacaklarını anlatan Arseven, Hyundai Assan`ın Huyandai Motor Company`nin Avrupa`ya açılan kapısı olduğunu ifade etti. Hyundai Motor Company ile yaptıkları ikili görüşmelerde Hyundai Assan`ın ihracat rolünü üstlendiğini açıklayan Arseven, ihracata ağırlık vermenin yanısıra otomobilde yüzde 6, ticari araçta da yüzde 12 olan iç pazar paylarını artırmayı öncelikli hedefleri arasına aldıklarını söyledi. 80 farklı ürün çeşidi ile Türkiye pazarında yer aldıklarını kaydeden Arseven, yeni Elantra`nın aileleri hedef aldığını, pazarda Volkswagen Bora, Nissan Primera, Renault Wagon ve Opel Astra ile yarışacağını vurguladı. (FİNANSAL FORUM)