Avrupa Konutları markasıyla tanınan Artaş İnşaat, Ocak 2011’de Atakent 3 projesinin lansmanını yapmaya hazırlanıyor. Çetinsaya, 2 bin 240 konutluk projede dört yıldızlı bir otelin de olacağını söyledi.
Küçükköy ve Halkalı’da inşa ettiği konut projeleriyle dikkat çeken Artaş İnşaat, gelecek yılın önemli bir kısmını iki büyük projede teslimlere ayırırken, yeni projesi olan Atakent 3’ün de lansmanını yapacak. Üç proje de Avrupa Konutları markasıyla hayata geçiriliyor.
2010’da hedeflerine ulaştıklarını belirten Artaş İnşaat İcra Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, 2010’da 1.440 konut satışını tamamlarken, toplamda 715 konutluk Ispartakule 1 ve Ispartakule 2 projelerinde de inşaata başladıklarını belirtti. Bir de erken teslim gerçekleştirdiklerini anımsatan Çetinsaya, “Avrupa Konutları Atakent 2’de tarihi sekiz ay öne çekerek temmuz ayında teslim ettik” diye konuştu
Çetinsaya, inşaatı süren Ispartakule projelerinde teslimlerin haziran, temmuz ve ağustos aylarında gerçekleşeceğini belirtirken, iki projeden geriye kalan 212 konutun satışını da tamamlayacaklarını açıkladı. Atakent 3’ün lansmanını ise yeni yılın ilk ayında yapacaklarını kaydeden Çetinsaya, projede 2 bin 240 konutun yanı sıra 140 yataklı dört yıldızlı bir otel ile dükkân ve çarşılardan oluştuğunu söyledi.
2011 YILINDAKİ ÜÇLÜSÜ
ISPARTAKULE 1: Altı bloktan oluşan proje, 35 bin metrekare alanda hayata geçiriliyor. Orta sınıfın ev sahibi olması için planlanan Ispartakule 1’deki daireler, 1+1 ve 5+1 arasında değişiyor. 16 ticari ünitenin yer aldığı projede alanın yüzde 80’i yeşile ayrıldı. Projenin teslimi Ağustos 2011.
ISPARTAKULE 2: 38 bin 800 metrekarelik inşaat olarak planlanan Ispartakule 2, 330 konuttan oluşuyor. Dairelerin 1+1 ile 4+1 arasında değişiklik gösteridği projede teslimler 2011’in Haziran ve Temmuz aylarında yapılacak.
ATAKENT 3: 310 bin metrekarelik inşaat olarak planlanan proje, Halkalı dördüncü etapta yer alıyor. Projede yer alacak konut sayısı ise 2 bin 400.
‘MARKALAŞAMAYAN AYAKTA KALAMAZ’
Emlak sektörünün yakaladığı gelişim çizgisine dikkat çeken Süleyman Çetinsaya, artık birçok önemli projeye imza atan sektörün, ilerleyen yıllarda çok daha gelişeceğini söyledi. Konut üretimindeki ivmenin tüketicide de bir bilinç oluşturduğunun altını çizen Çetinsaya, “Artık, konutta markaya bakılıyor, dolayısıyla sektörde markalaşamayan şirketler ayakta kalamıyor.
Bu nedenle sektörümüzde kaliteli konut anlayışıyla tüketicinin güvenini kazanmak büyük gayrimenkul şirketlerinin ana amacını oluşturuyor. Günümüzde markalaşma sürecini tamamlamış gayrimenkul şirketleri belli bir konut kalitesini yakalamış durumda ve artık bu seviyede markaların rekabeti söz konusu” diye konuştu.
‘DOĞRU ZAMAN VE LOKASYON BÜYÜTÜR’
Hızla büyüyen ekonominin ortaya koyduğu bu gelişim çizgisinde inşaat sektörünün ortaya koyduğu temponun önemli bir yere saip olduğunu vurgulayan Süleyman Çetinsaya, sektörün 2011’de de temposunu düşürmeyeceğini söyledi.
Ülkenin kaliteli konut ihtiyacını ve kentsel dönüşümünü karşılamaya yönelik çalışmaların bu yıl olduğu gibi 2011’de de hızla devam edeceğini ifade eden Çetinsaya, bu noktada firmaların ‘doğru zamanda doğru bölgelere yatırım’ yapmalarının önem taşıdığına dikkat çekti. Çetinsaya, şöyle konuştu:
“Bazı yasal düzenlemelerin tamamlanmasıyla ve banka faizlerinin olması gereken miktarlara düşürülmesiyle birlikte, 2011’de de inşaat sektörü gelişimini artırarak devam edeceği öngörüsündeyim.”