Seyahatseverlikleriyle birçok ülkeye
döviz kazandıran Japon turistlerin, kendi ülkesi de, glbal turizm pastasından daha büyük pay almanın yollarını arıyor. Japonya`da yayınlanan Mainichi Shimbun Gazetesi`nde Turistleri Cezbetmek başlığıyla kaleme alınan makaleye göre, bu ülkede de, turizmin 21.yüzyılın çekirdek sektörlerinden biri haline getirilmesi konusunda tartışmalar başladı. Makalede, Japonya`nın turistik cazibesinin artırılması için diğer ülkelerin yaptığı gibi yurt dışında tanıtım-turizm bürolarının açılması önerildi. Gazete, Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı bünyesindeki Japon Ulusal Turist Örgütü`nün dar, kısıtlı bütçesinin ve faaliyetlerinin artırılmasını istedi.
-GENÇ TURİSTLERİ JAPONYA`YA ÇEKİCİ STRATEJİ-
Makalede, dünyanın her yanından gençlerin Japonya`yı ziyaret etmeleri için strateji izlenip, dünya gençlerine bu ülkeye düşük maliyetli turlarla seyahat etmelerinin sağlanması önerildi. Manichi Shimbun`a göre, bir kez dünya gençleri Japonya`ya çekildi mi, ardından arkadaşları, dostları ve aile mensupları da ülkeyi ziyaret edecek ve böylece yabancı turist sayısı ikiye, hatta üçe katlanabilecek. Gazete, Japonya`nın her yanında inşa edilen kamu konaklama tesislerinin yabancı turistlerin hizmetine açılmasıyla, turistlere düşük bütçeli konaklama, genç turistlere de, kamu ulaştırma hizmetlerinden de özel pasolarla yararlanma imkanı sağlanmasını önerdi. Manichi Shimbun, yabancı turist girişinin artırılması çabalarına, karşılıklı eğitim değişim programlarıyla halen Japonya`da öğrenim görmekte olan yabancı öğrencilerin turizm ihtiyaçları araştırılıp, karşılanarak başlanabileceğini yazdı. Ekonomik durgunluk ve işsizlik sorunlarına rağmen, Japonya`da yurt dışına seyahat edenlerin sayısı sürekli artarak geçen yıl 17 milyona ulaştı. Buna karşılık, Japonya`yı ziyaret eden yabancı turistlerin sayısı 4 milyon civarında kaldı.