Kâra geçmenin formülü her sektörde farklılık gösteriyor.
İşte 11 ayrı sektörde sağlıklı kârın formülü...
PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...
Beyaz Et
Kârlılığı korumak için üretimdeki kapasite kullanım oranı yüzde 75'in altına düşmemeli.
Faktoring
Yaygın şube ağı, KOBİ segmentindeki şirketlere ulaşma kabiliyeti, henüz faktoring yapmamış müşterileri portföyüne alma oranı, sürekli müşteri kazanımı ve yeterli öz kaynak.
Hazır Giyim
Ciro-kira dengesi oranı kitle markalarında yüzde 8-10 olmalı. Orta ve üst segmentte yüzde 14'e kadar tolere ediliyor. Lükste ise yüzde 18-20'lerde olabilir.
Konut
Metrekare büyüklüğünde net-brüt farkı yüzde 15-25 ise kârlılıkta sıkıntı olmuyor.
Kuruyemiş
Sağlıklı kârlılık için dağıtım kanalında zincir marketlerin ortanı yüzde 20-25'i geçmemeli. İhracatın payı yüzde 20 olmalı.
Lojistik
Vergi öncesi kârlılığın yüzde 10, genel yönetim giderlerinin ciroya oranının ise yüzde 5 civarında olması gerekiyor.
Organize Perakende
Kira tutarı cironun yüzde 3'ünü geçmemeli veya 1 aylık mağaza kirası 1 günlük ciroyu aşmamalı.
Otomotiv
Ana formül: Satış fiyatı-maliyet=kâr. Kârlılığı korumanın veya artırmanın yolu ise maliyetleri azaltmaktan geçiyor.
Özel Hastane
120-140 yataklı bir hastanenin operasyonel kâra geçmesi için gereken aylık ciro, yaklaşık 3 milyon TL.
Sigorta
Elementlerde banka dağıtım kanalı yoksa en az 500 milyon TL prim üretimi ve 500 aktif acente olmalı. Oto sigortalarının toplam prim üretimindeki payı ise yüzde 50'nin altında kalmalı.
Sivil Havacılık
Dar gövde uçaklarda yüzde 50, geniş gövde uçaklarda yüzde 60'larda doluluk oranı olmalı.
THY CFO'su Coşkun Kılıç, Toyota Otomotiv CEO'su Orhan Özer, TEB Faktoring Genel Müdürü Çağatay Baydar ve daha birçok isim, kârlılık politikalarıyla ilgili ne söyledi?
Kaynak: Yasemin Erdoğan/Capital