Girişimcilere önemli tavsiyeler... Yatırım almanın püf noktaları

1dk okuma

Girişimciler iş fikirlerini büyütmek için sermayeye, yani yatırımcılara ihtiyaç duyarken, yatırımcılar tercih yaparken oldukça titiz davranıyor. Peki odağında yatırım almak olan bir girişimci nasıl bir yol izlemeli? Bu soruyu global melek yatırımcı ağı Decacorn Angels’ın CEO’su Duygu Eren’e sorduk. İşte kritik öneriler...

Haberin Devamı

Yatırım almak isteyen girişimlere önerim melek yatırım ağları veya girişim sermayesi şirketlerinin ya-tırım kriterlerini öğrenmeleri” diyen Duygu Eren, “Örnek olarak, fikir aşamasında yatırım yapmayacak olan bir kuruma başvurmak zaman kaybıdır. Bu noktada ilgili yatırım kurumundan yatırım yapmayı dü-şündüğü girişimlerle ilgili asgari yatırım kriterleri ve beklentileri öğrenirse süreç daha verimli hale ge-lebilir” şeklinde konuştu. Yatırım şirketlerine ulaşmada referans veya network ’ün en hızlı yol olduğunu belirten Eren, “Bununla birlikte eğer yatırım şirketinin aradığı kriterlere sahip bir girişim ise ve bunu e-postada güzel bir dille anlatabilirse, mail kanalı ile de ulaşmanın zor olmadığı kanaatindeyim” dedi.

İYİ bir İŞ PLANI ŞART

Haberin Devamı

Girişimcilerin fikrini yatırımcıya daha iyi açıklayabilmeleri için iyi bir iş planı oluşturmaları gerektiğine dikkat çeken Eren, “İyi bir iş planına sahip olmak, yatırımcılara girişimcinin işi konusunda ciddi oldu-ğunu ve hedefleri konusunda da ne kadar net olduğunu gösterir. Hiçbir yatırımcı, yatırım yapacağı giri-şimin iş planını görmeden yatırım yapmak istemez. İyi bir iş planı içerisinde hedeflenen pazar hakkın-da veriler, satış kanalları, rekabet analizi, bugün ve gelecekte ilgi çekeceğine inanılan finansal veriler ile ilgili bilgilere mutlaka yer verilmeli. Bunların dışında potansiyel engeller ve bunlarla başa çıkmak için belirlenen stratejiler de plana eklenmeli” diye konuştu.

FİNANSMAN NEREYE NASIL KULLANILACAK

Girişimlerin her aşamasında destek mekanizmasının farklı olduğunu hatırlatan Eren, “Fikir aşaması için ön kuluçka merkezlerini tercih etmeliler. Melek yatırımcılar hali hazırda kurulan şirketleri büyüt-mek ister. Tohum aşamasından önce melek yatırımcıların çoğu yatırım yapmazlar. Yolun başındaki girişimcilerin pazar analizlerini çok iyi yapmalarını öneriyoruz. Müşterilerinizi tanımak zorundasınız. Bir sorun çözmesini, bir fayda sağlamasını ya da bir gelir ortaya çıkartmasını istiyorsanız, müşterinizi kendinizden iyi bilmeniz gerek. Biz fikir aşamasında ön kuluçka merkezlerinin girişimciye çok katkı sağladıklarını düşünüyoruz ve öneriyoruz” şeklinde konuştu.

Ayrıca girişimcilere tavsiyem finansal projeksiyon üzerinden değil gerçekleşmiş metrikler üzerinden büyüme hikayesi anlatarak yatırım talep etmeleri” diyen Eren, “Yatırım alacakları finansmanı nereye, nasıl harcayacaklarını göstermek, büyüme projeksiyonlarını ayakları yere basarak anlatmak yatırımcı-lar açısından önemli” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

ÖZGÜVEN VE İYİ İLETİŞİM ÖNEMLİ

Haberin Devamı

Eren’e göre bir diğer önemli konu da başarılı girişimcilerin özellikleri. “En net ortak özellikleri; özgüven sahibi olması, kendine inanması, zamanı iyi yönetebilmesi, sınırlarını bilmesi, eksiklerini görebilmesi, esnek davranabilmesi, gerçek veri ve rakamlar üzerinden konuşması” şeklinde konuşan Eren şöyle devam etti: “Ayrıca yatırım öncesi yatırımcı etkin bir iletişim, girişimci ekibe güven ve sorularının hep-sinin cevabını alabilmeyi bekler. Hedef pazar ve fırsat, çözüm, gelir modeli, müşteriye ulaşım, pazar-lama ve satış stratejisi, ekip, finansman, rekabet gibi birçok konuya girişimci hakim olmalıdır.”

Girişimcilerin yaptığı hatalara da değinen Eren, “Pazarda karşılığı olmayan, müşterinin ihtiyacı olma-yan ürün ve hizmetleri üretmek ve ürünü pazara çıkarmada yanlış zamanlamada bulunmak başlıca hatalardan. Diğer taraftan fikrine aşık olmak, ayakları yere basamayan planlamalar yapmak da sıklıkla yapılan hatalardan” şeklinde konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası: