Geçen yıl bir dizi eğitim semineri düzenleyen Reklamcılık Vakfı, asıl olarak kendisini markalaştırdı.
Geçen yıl kendisine iki temel hedef belirleyen Reklamcılık Vakfı (RV), bu temel hedefleri gerçekleştirmeye çalıştı. İlk hedefini `eğitim ve yayında kendi markalarını oluşturacak biçimde kurumsallaştırmak` olarak belirleyen vakıf, ikinci hedefi de `sektörün gereksinim duyduğu altyapıyı güclendirmeye yönelik çalışmaları başlatmak` olarak seçti.
Geçen yılın değerlendirmesini yapan Reklamcılık Vakfı Genel Koordinatörü Ayşegül Büyüm, 2000 yılının vakfın çalışmaları açısından iyi bir yıl olduğunu dile getiriyor.
Belirlenen hedefler doğrultusunda çalışmalarını yürüttüklerini anlatan Büyüm, hedeflere doğrultusunda proje bazlı bir yönetim modeli oluşturulduğunu dile getiriyor.
Çalışma modeli doğrultusunda, önce vakfın profesyonel kadrosu oluşturuluyor ve yönetim kurulu üyeleri ile birlikte projelerin temel açılımları tanımlanlarak sorumluluklar paylaşılıyor.
Vakfın ana çalışma konusunu geçen yıl `Reklaminsanı` oluşturuyor.
Sorulan bir dizi soru ile reklaminasını tanımlanmaya çalışılıyor. Reklaminsanı, nasıl bir olmalıdır? Reklaminsanına nasıl ulaşırız? Onu hangi kaynaklarla bulur, besler, gelişimine yardımcı oluruz? Reklaminsanının toplumsal sorumluluğunun bilincinde, toplumla bağı kuvvetli bir kişi olmasını ve toplumca desteklenmesini nasıl sağlarız? Reklaminsanını mesleki anlamda besleyen ve geliştiren ortamları nasıl oluştururuz? soruları, bu soruların başında yer alıyor.
Kariyer için bir şans
Geçen yıl sektör belleğini oluşturacak, insan kaynağı profilini tanımlayacak araşırma projelerinin başlatıldığını söyleyen Büyüm, bu çalışmalarla, sektörde kariyer yapmak isteyenlerin şanslarının artırldığını dile getiriyor.
Tüm üniversite öğrencilerine açık staj ve testlerden oluşan program, gençleri sektör profesyonelleri ile buluşturma olanağı sağlıyor.
Geçen yılı altapı çalışmaları ile geçirdiklerini anlatan Büyüm, Sektörün en önemli girdisi olan insan kaynağını oluşturmaya yönelik yaratıcı yöneten programı nisanda başladı diyerek programın sekiz üniversitede uygulandığının altını çiziyor.
Büyüm bu konuda yapılanları şöyle özetliyor:
Sektör gençlere tanıtıldı. Genel yetenek ve yaratıcı yetenek esasında yapılan değerlendirme ardından 75 öğrenciye stah olanağı tanındı.
Bazı öğrencileri Reklam Yazokulu adı verilen sektörel oryantasyon programına katılma hakkı verildi. Vakfı merkezinde yapılan yüz yüze görüşmeye davet edilen gençler, işe yerleştirilme programı kapsamına alındı.
Dört kitap yayınlandı
Dagmar: Ölçülür Reklam Sonuçları İçin Reklam Hedeflerini Tanımlamayı amaçlıyor. ABD Ulusal Reklamverenler Derneği (ANA) tarafından yayımlanan DAGMAR iş dünyasında otuz fırtınalı yıl boyunca ayakta kalan bir reklam klasiği olma özeliğini taşıyor. Öğrencilere, reklamcılara, reklamla ilgilenen herkese ışık tutacak önemli bir başvuru kitabı. Kitap, Haluk Mesci tarafından çevrildi.
Kampanya Planlaması: Pazarlama planı nasıl yazılır? Reklam kampanyası nasıl hazırlanır? Öğrencilerin, reklam sektörüne yeni girenlerin elinden düşürmeyeceği bir klavuz kitap. Jim Avery`nin yazdığı eserin çevirisi Celil Oker tarafından yapıldı.
Medya Rehberi: Özel kutusu içinde 6 kitapçıktan oluşan, rehber kitaplar serisinin ilk yayını. Medya Rehberi, genç reklam profesyonellerinin medya hakkında bilmesi gereken en temel bilgileri her mecra için ayrı ayrı ele alıyor. Medya Rehberinin çevirisi Muharrem Ayın tarafından yapıldı.
Müşteri İlişkileri Rehberi: Her Müşteri Temsilcisinin Bilmesi Gerekenler Dizisi, Reklamcılık, reklam ajansı ve reklamveren ilişkileri hakkında temel bilgileri içeren ve özel kutusu içinde 16 adet kitapçıktan oluşan kapsamlı bir rehber kitap. (YENİ BİNYIL)