ICG operasyon yöneticisi John Hamm`a göre başarılı girişimcinin özellikleri.
Tanımlara göre girişimci dünya üzerinde marka yapar. Büyüyen ve gelişen bir şirket kurmak ise iyi bir fikri gerçek ve sürekli hale getirmekten geçer. Internet Capital Group (ICG) e-ticarette markalarını yapmak isteyen firmalara yüzlerce milyon
dolar yatırım yapmış. ICG`da operasyonları yöneten John Hamm bu şirketleri yönetenleri değerlendiriyor ve onlara çeşitli öğütler veriyor. Girişimci olabilecek bir kişinin başarılı olurken uyması gereken kritirleri ise şu şekilde anlatıyor.
Neye söz verdiniz?
Herkes birşeyi gerçekleştirmeye söz verir. Bir işteki performans, kişilerin gerçekten neyi yapmaya söz verdikleri konusunda daha fazla bilgi verir. Verdiğiniz sÖzlerin nüansı nedir? Verdiğiniz söz için neleri riske edebiliyorsunuz? İş planınız için iş okulundaki arkadaşlarınıza verdiğinizden daha mı az söz veriyorsunuz? Daha az söz veriyorsanız bu insanların sizden farklı bir yöne gittiklerini anladığınızda onlarla gitmekten vazgeçer misiniz? Bu soruları samimi olarak cevaplandırın ve her günün sonunda yerine getirmeniz gereken sözlerin seviyelerini gözden geçirin.
Yapmaya çalıştığınız marka nedir?
Aslında daha önemli olan soru: yapmaya çalıştığınız markayı, şöhreti ne adına yapıyorsunuz? olmalıdır. İnsanlar genellikle : kendi egom ve tanınmak için. demekten korkarlar. Kişiler markalar hakkında konuştuklarında, onlara şu soruları yöneltiyorum : Ne markası yaratmak istiyorsunuz? Neye benziyor? Ne adına olacak? Onlardan gerçekten düşünce içeren cevaplar talep ediyor, cevabın içeriğinden çok gerçekçiliği, güvenirliğiyle ilgileniyorum. Daha sonra eldeki duruma uygun içerik olup olmadığına karar veriyorum. Eğer düşünce yoksa ya da derin değilse içerik hiçbir işe yaramaz.
Yeterince dayanıklı mısınız?
Bir girişimci duygusal olgunluğa ve dayanıklılığa sahip olmalıdır. Herhangi zor bir proje duyguların uyandırılmasını garantiler. İyimserlik ile yerleşmiş gerçekçilik de bu kişilerin sahip olması gereken özelliklerdendir. Ancak gerçek olmayan bir iyimserlik rüyadır; iyimserlik olmadan gerçeklik ise sıkıcıdır. Duygusal olarak dayanıklı olan kişiler her zaman: bir yolu olmalı derler. Yapılması gereken işleri tehdit eden hayat değil egodur. Egolarını riske eden kişiler genellikle duygusal olarak dayanıklıdırlar. Liderler genellikle duygusal dayanıklılık konusunda test edilirler. Lider olarak takımınızın, yönetim kurulunuzun entellektüel problemlerini ortadan kaldırabilirsiniz. Ancak duygusal dayanıklığı kontrol altına alamazsınız. Dayanıklılık aynı zamanda kişilere göz kulak olmaktır. Yine dayanıklılık kişilerle ve onların duygularıyla ilgilenecek kadar yetenekli olmak ve işlerin size olduğu kadar onlara da duygusal sarsıntı yarratığının farkına varmaktır. Gerçek liderler : Çalışanlarım ve ben korktum demekten korkmazlar.
Öğrenen bir makina mısınız?
Bir lider olarak başarılı olabilmeniz için öğrenen bir makine olmanız gerekir. Öğrenen bir makina olmak için de çevrenizin ve takımınızın sizi bilgilendirmesine izin verin. Aynı zamanda fikirlere açık olmakla şüpheci yaklaşmak arasındaki dengeyi sağlayın. Bu durumun herkesin çok sayıda farklı seçenek sunduğu ve liderin bir sonraki adımın ne olduğu konusunda karıştığı aşırı bir hali vardır. Bir başka aşırı durumu ise girişimcilerin konu hakkında herşeyi bildiklerini düşündükleri ve bilgilendirilmeye ve düzeltilmeye izin vermedikleri durumlardır. Büyük bir girişimcinin sağlam bir vizyonu olmalıdır ancak başka bakış açılarının bu vizyonu etkilemesine izin vermelidir. Ben, yollar ve anlamlara bağlanan değil sonuçlar üzerine sözler veren kişilerle ilgilenirim.
Cesaretli misiniz?
Süreyi değiştirmeye, sonuca göre söz vermeye ve önceden planladığınızdan farklı şekilde iş yapmaya ya da daha iyi bir yol bulduğunuzda tüm planı değiştirmeye cesaretiniz var mı? Herşeyi kendi yollarıyla yapmak için söz veren kişiler bulunur. Bu kişiler hangi konularda cesaretliler? Peki Doğru konuşmayı yapabilecek kadar cesaretliler mi? Yanlış olmak konusunda cesaretliler mi? Peki ayağa kalkıp arkadaşlar ilk planımız gerçekten bozuktu. diyebilirler mi? Eğer diyemezlerse bu demek oluyor ki egonuz cesaretinizin yolunda bir engeldir.
Başarısızlığı istemiyor musunuz?
Hata bir seçenek değildir. sözü pekçok mesaj içerir. Eğer eğerler keşkeler hakkında çok fazla düşünmeye başlarsanız, eğer yaparsak çevresinde de çok fazla enerji harcarsınız. Liderler hatayı kabul ettiklerinde nasıl dan uzağa çok fazla dikkat sarfedebilirler. Bir defasında çalışma arkadaşlarımndan biri çalışanlarından hiçbirinin seçkin hatalar konusunda endişenlenmelerini istemediğini söyledi. Seçkin hata sözü kişiler hatalarını sevimli göstermek istediklerinde kullanılır. Çoğu gerçek girişimciler Biz kazanacağız. Kazanamamak umrumda değil. sözüne inanırlar. Bu kişiler Üzücü bir şekilde başarısız olabilirler. Fakat hata onlara kesinlikle ilginç gelmez. Bu nedenle hatanın şirin ya da çirkin olmasıyla ilgilenmezler. Onların görüşleri Bunu yapacağız ve nasıl üzerine odaklanır. Bu yol tıkandı mı? O zaman bir başkasını bul şeklinde düşünürler.
Bir uçağı yere indireceğiniz zaman bazen göremeseniz de bir pist vardır. Bu deneyimden yola çıkarak takım olarak büyük bir fikri uyguladığınızda yüzde doksandokuz bir pist bulunur. Çok iyi bir asfalt olmasa da uçak iniş yapabilir. (DÜNYA)