Başarının yolu `etik`

1dk okuma

Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı tarafından düzenlenen ve dürüstlük kavramının ele alındığı toplantıda konuşan Shell Türkiye Müdürü Canan Ediboğlu, `Etik çalışmalarına kendimizden başladık` dedi

S hell Türkiye Müdürü Canan Ediboğlu, etik konusunda çalışmalara ilk önce kendilerinden başladıklarını söyledi. Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı`nın (TEDMER) Dünya Bankası ve merkezi ABD`de bulunan Etik Değerler Merkezi`nin (ERC) katkılarıyla düzenlediği `Dürüstlük Konusunda Ulusal Diyaloga Doğru Kamu Sektörünün, Özel Sektörün ve Sivil Toplum Örgütlerinin Ulusal Dürüstlük Gündemi Oluşturma ve Geliştirmede Oynadığı Roller`` konulu toplantının ilk oturumunda, yolsuzlukta uluslararası perspektifler konusu ele alındı.

Oturumda konuşan Shell Türkiye Müdürü Canan Ediboğlu, yolsuzlukların, kaynakların kaybı anlamına geldiğini belirtti.

Yolsuzluklar nedeniyle Rusya`nın her yıl 10 milyar dolarlık doğrudan yabancı yatırımdan mahrum kaldığını bildiren Ediboğlu, etik konusunda çalışmalara ilk önce kendilerinden başladıklarını kaydetti. Shell`de sağlam bir iş etiği oluşturmak için çeşitli adımlar attıklarını ifade eden Ediboğlu, Shell`in içinde bulunduğu uluslararası işbirliklerine de örnek vererek, Türkiye`de de bu doğrultudaki çalışmaları desteklemeye hazır olduklarını kaydetti.

PARALI VE SAYGIN OLMAK

Alarko Holding Başkanı İshak Alaton, toplum nezdinde saygınlığın önemini vurgulayarak, `Paradan keyif alabilmeniz için etik değerlere sahip olmanız lazım. Saygın bir imaj veresiniz ki, kazanmış olduğunuz paranın hayrını göresiniz` dedi.

BU TANGO GİBİDİR

Gümrük Müsteşarı Nevzat Saygılıoğlu, yolsuzluğun sadece kamunun değil herkesin sorunu olduğunu belirterek, `Kamuda 30 yıldır çalışan biri olarak söyleyebilirim ki, bir yerde yolsuzluk varsa bu tango gibidir, bunun karşı tarafı da vardır`` dedi.

TEKSTİLE SEÇİM DOPİNGİ

Yerel seçimler için yapılan reklam harcamaları, partilerin bayrak yarışı nedeniyle tekstil sektörünü hareketlendirdi

Partilerin yerel seçimler için yaptıkları reklam harcamaları, özellikle bayrak piyasası ve ilişkili olduğu sektörlere doping etkisi yaptı. Günay Bayrak`ın sahibi Önder Günay, seçimler nedeniyle Türkiye genelinde 60-70 trilyon liralık bayrak satışı olduğunu gördüklerini söyledi. Bayrak satışlarının; tekstil piyasasının astar, boyahaneler ve konfeksiyonlarla ilgili olan kısmına büyük bir hareket getirdiğini dile getiren Günay, genel olarak 35-40 milyon metrenin üstünde bir imalat yapıldığını kaydetti. Önder Günay, propaganda döneminden önce başlayan seçim kampanyaları sırasında partilerin yanı sıra adayların da büyük reklam harcamaları gerçekleştirdiğine işaret etti.

NAYLON BAYRAK UYARISI

Naylon bayrak yapımının yasaklanmasına rağmen kullanıldığını anlatan Günay, ``Naylon bayrakların tabiattan atılması çok zor. O nedenle yasaklandı, ancak bütçeleri sınırlı olan bazı partilerin kullandığını görüyorum. AKP, CHP ve DYP devletten seçim yardımı alan partiler naylon bayrak yaptırmadı`` dedi. 30 yıldır Türk bayrağı üreten ve satan Alsancak Bayrak`ın ortağı Bekir Arslan ise seçimlerde Türk bayrağına fazla itibar edilmediğini, parti flamalarının satışta öne çıktığını bildirdi.

Promosyon Ürünleri İmalatçıları Derneği Genel Koordinatörü Refik Öner de partilerin talep ettiği promosyon ürünleri önceliklerinin bayrak, broşür, afiş, rozet, tişört, şapka, anahtarlık, çakmak ve mutfak önlüğü olduğunu belirtti.

En çok harcayan AK Parti

Günay Bayrak`ın sahibi Önder Günay, teşkilatları fazla olan partilerin daha fazla bayrak aldığını, Türkiye çapında tamamen teşkilatlanmış bir parti olarak bütün teşkilatlarına bayrak, flama yollayarak en büyük harcamayı AK Parti`nin yaptığını söyledi. Günay, CHP`nin de 2. sırada geldiğini, bu partiyi DYP`nin izlediğini kaydetti. Günay, ``Devletten yardım almayan diğer partiler de kendi imkanlarıyla çok az miktarda bayrak yaptırdılar`` dedi.


Haberle ilgili daha fazlası: