Facebook, 700 bin kullanıcısının “duygularıyla oynadı”

1dk okuma

Sosyal paylaşım ağı Facebook, kullanıcı duvarında çıkan yazıların insanları nasıl etkilediğini anlamak için büyük bir deney gerçekleştirdi

Haberin Devamı


Sosyal paylaşım ağı Facebook, kullanıcı duvarında çıkan yazıların insanları nasıl etkilediğini anlamak için büyük bir deney gerçekleştirdi. 689 bin 3 kullanıcısına, Facebook belli bir süre ya çok olumlu yada olumsuz yazıları gösterdi. Sonuç olarak kullanıcıların duvarlarında gördükleri yazılardan duygusal olarak etkilendiği kanısına varıldı.


Araştırmayı yapan bilim insanları eğer kullanıcılar arka arakaya çok iyimser yazılar okursa, kendilerinin de yaptığı pozitif paylaşımların arttığını gördü. Kullanıcılar tam aksine eğer olumsuz yazılar görürse, kendi yaptığı paylaşımlar da aynı şekilde negatif oldu.

CANLI BORSA İÇİN TIKLAYIN

Araştırmayı yapan Adam Kramer, Jamie Gillory ve Jeffrey Hancock, “Yaptığımız araştırma duygusal durumların paylaşılabileceğini ortaya koydu. Kullanıcılar arasında direk bir etkileşim olmasa bile, duygu transferi oluşabiliyor,” dedi.

Facebook bu tarz çalışmaları, kullanıcılarına daha ilgili yazılar sunmak için yaptığını söyledi.

##$HABER_941618$##

Haberle ilgili daha fazlası: