Güncelleme Tarihi:

Unilever, 1 Ocak 2026 itibarıyla Ortadoğu’nun yanı sıra Pakistan ve Bangladeş’in ev bakım pazarını da Türkiye’ye bağlama kararı aldı. Yaklaşık 580 milyon kişilik nüfusun ev bakım pazarı İstanbul’dan yönetilecek. Daha net ifadeyle Unilever Türkiye Ülke Başkanı Ali Fuat Orhonoğlu, 580 milyon kişiyi kapsayan bir bölgeye ev bakım ürünlerinin pazarlamasından sorumlu olacak.
Kariyerine 30 yıl önce Unilever’de başlayan ve birçok bölümde deneyim edindikten sonra 2022’de Unilever Ortadoğu & Türkiye Ev Bakım Liderliği görevine getirilen Ali Fuat Orhonoğlu, Şubat 2024’ten itibaren bu görevine Unilever Türkiye Ülke Başkanlığını da eklemişti. Önceki gün gazetecilerle bir araya gelen Orhonoğlu, yetki alanının genişlemesini Ortadoğu’da; özellikle de Suudi Arabistan gibi zor bir pazarda gösterilen başarılı performansa bağladı.
Ali Fuat Orhonoğlu’nun dikkat çektiği önemli bir neden de Türkiye’nin yetenek havuzunun kalitesi oldu. “Biz aslında dünyaya sadece deterjan, şampuan ve gıda ihraç etmiyoruz; dünyaya liderlik ve yetenek ihraç ediyoruz. Bugün tam 186 Türk yönetici, Unilever’in global operasyonlarında kritik görevlerde. Bu arkadaşlarımızın da yüzde 70’i kadın” dedi Orhonoğlu.
İKİ KALABALIK ÜLKE
Pakistan 255.2 milyon, Bangladeş ise 175.6 milyon nüfusla Türkiye’ye bağlanınca Orhonoğlu’nun sorumluluk alanı bir anda devasa boyuta ulaştı. Dile kolay 430 milyon kişilik dev bir pazar eklenmiş oldu. Türkiye ise 87.6 milyon nüfusuyla bu bölgenin üçüncü kalabalık ülkesi. Devasa pazarın liderliğine getirilen Orhonoğlu bu görevlendirmeye dair şu yorumu yaptı: “Bu atama benim şahsıma yapılmış bir görevlendirmeden çok, İstanbul’un bir ‘mükemmeliyet merkezi’ olduğunun global arenadaki tescili. Türkiye ev bakım işimiz, bugün tonaj büyüklüğünde dünyadaki ilk 10 Unilever operasyonu arasında yer alıyor. Daha önce Arabistan ev bakım operasyonumuzda gerçekleştirdiğimiz kârlı dönüşüm hikâyesi, bugün bize daha geniş bir coğrafyanın kapılarını açtı. Bizim en büyük ihracat kalemimiz, bu coğrafyanın bize öğrettiği çeviklik ve dayanıklılık.”
İKİ YILDA 250 MİLYON EURO’LUK YATIRIM
Peki bu başarılı ülke, yatırımlardan ne kadar pay alıyor? Orhonoğlu, 2017’de Konya’ya yapılan fabrikayı hatırlattı hemen ve ekledi: “Konya, Unilever’in global çapta en büyük fabrika yatırımlarından biri. 2017 yılında faaliyete geçen Konya fabrikası, Unilever’in tedarikçileriyle birlikte yarattığı toplamda 350 milyon Euro’luk bir ekonomik değere sahip. Türkiye’de son son iki yıldır 250 milyon Euro civarı yatırım yaptık. Unilever Konya fabrikası 2017’den bu yana üretim kapasitesini yüzde 30 artırmayı başardı ve daha da genişlemeyi hedefliyoruz. En son aldığı yatırımlarla birlikte 2025 yılında da üretim rekorunu tazeledi.”
2026 planında neler var? Orhonoğlu, “Önümüzde heyecan verici bir yıl var”dedi ve ilk olarak globalde FIFA ile yapılan işbirliğine dikkat çekti. “2026 Dünya Kupası’nda kişisel bakım markalarımızla sahada olacağız. Bölgesel olarak bakacak olursak Unilever’in global yapılanması içinde PTAB (Pakistan, Türkiye, Orta Doğu ve Bangladeş) bölgesi çok güçlü büyüme getiren bir bölge. Bu bölgedeki ülkelerin hepsi de güçlü büyüme oranlarına sahip ve şirket için önemli birer büyüme motoru özelliği taşıyorlar” diyen Orhonoğlu, şöyle devam etti: “Daha az, daha büyük, daha iyi (Fewer, Bigger, Better) stratejisiyle inovasyonlarımızı sadeleştirip, en büyük yatırımlarımızı etkisi en yüksek olanlara odaklanacağız. Türkiye’nin üretim gücünü ve yönetim kalitesini Unilever’in her coğrafyasına taşıyacağız. Türkiye’de son beş yılda 700 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirdik. Bu rakamı yukarı taşımaya kararlıyız. 2 bin kişilik büyük ailemiz, iki fabrikamız ve bin 800’ü aşkın tedarikçimizle, Türkiye için değer üretmeye, ‘Kazanmak İçin Oynamaya’ devam edeceğiz.”