Turkcell'den 30. yılında güçlü büyüme

28.05.2024 - 16:57 | Son Güncelleme :
Turkcell'den 30. yılında güçlü büyüme | Ekonomi Haberleri

30’uncu yılını kutlayan Turkcell, 2024 yılının ilk çeyreğinde güçlü büyüme kaydetti. Şirketin genişleyen müşteri tabanına ek olarak dijital servislerdeki gelir artışı ve techfin faaliyetleri finansal sonuçlarda etkili oldu. Grup gelirleri; yıllık bazda %11,8 artışla 30,8 milyar TL'ye, FAVÖK %23,2 yükselişle 12,8 milyar TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı 3,8 yüzde puan artış ile %41,4 olarak gerçekleşti. Net kâr ise ilk çeyrekte 2,6 milyar TL’ye ulaştı

Müşterilerin yaşamlarını kolaylaştıran inovatif çözümler ile ihtiyaçlara uygun yenilikçi değer teklifleri sunan Turkcell, 2024 yılının ilk çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla tamamladı. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç sürdürülebilir büyümelerini 2024 yılının ilk çeyreğine de taşıdıklarını açıkladı.Müşterilerin yaşamlarını kolaylaştıran inovatif çözümler ile ihtiyaçlara uygun yenilikçi değer teklifleri sunan Turkcell, 2024 yılının ilk çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla tamamladı. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç sürdürülebilir büyümelerini 2024 yılının ilk çeyreğine de taşıdıklarını açıkladı.

DR. ALİ TAHA KOÇ: 30’UNCU YILIMIZA GÜÇLÜ SONUÇLARLA BAŞLADIK

2024 yılının ilk çeyrek performansına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç;“Türkiye’nin dijital dönüşümünün öncüsü olarak 30. yılımıza ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Turkcell olarak, bugüne dek sektörde birçok yeniliğe imza attık. Şimdi teknolojik yeteneklerimize odaklanarak, Türkiye'nin dijital dönüşümünde liderliğimizi perçinleyeceğimiz bir döneme giriyoruz. 2024’ün ilk çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla tamamladık. Teknolojiye yaptığımız yatırımlar ve müşteri odaklı stratejilerimizle pazardaki güçlü konumumuzu devam ettirdik. Yenilikçi tarifelerimiz ve hizmetlerimizle de müşteri memnuniyetini artırmaya devam ediyoruz” dedi.

Dr. Ali Taha Koç, “Mobil segmentte yeni aboneler kazanırken, mevcut abonelerimizi üst paketlere taşıma stratejilerimizde önemli başarılar elde ettik. Bu çeyrekte 472 bin mobil faturalı net abone kazanımı gerçekleştirdik. Sabit genişbant segmentinde de özellikle fiber aboneliklerdeki büyümemiz devam ediyor. Müşterilerimize sunduğumuz değer odaklı hizmetler ve yenilikçi çözümlerle pazardaki lider konumumuzu koruyoruz” diye konuştu.

Turkcell Dijital İş Servisleri’nin kurumsal müşterilerin dijital dönüşüm süreçlerinde önemli bir rol oynadığını söyleyen Dr. Ali Taha Koç, “Türkiye’nin lider teknoloji entegratörü olarak veri, enerji, yapay zeka ve siber güvenlik alanlarını odağımıza aldık. Tüm bu hizmetlerimizle dijital dönüşüme katkı sağlamayı sürdürüyoruz. Techfin işimiz ise finansal teknolojiler alanında sunduğumuz yenilikçi hizmetlerle hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimizin iş süreçlerine değer katıyor. Tüm bu başarılar, teknoloji ve inovasyon odaklı yaklaşımımızın önemli bir sonucu” diye sözlerine devam etti.

Turkcell Genel Müdürü konuşmasının sonunda, “Şirketimizin 30. yılını kutlamanın mutluluğu ve gururuyla, Türkiye’nin Turkcell’ini, ‘Dijital Yüzyılın Lideri’ yapma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Teknolojinin sunduğu imkânları değerlendirerek, sürdürülebilir başarılarımızı artırmayı ve ülkemize değer katmayı sürdüreceğiz” dedi. 

Haberin Devamı

- Son 1 yılda 1,7 milyon faturalı abone kazanarak liderliğini korudu.Turkcell’in operasyonel performansı özellikle mobil taraftaki kazanımlarla yıla güçlü başladı. Yılın ilk çeyreğinde net 472 bin faturalı mobil abone kazanıldı, bu artışla birlikte son 1 yıldaki faturalı abone kazanımı net 1,7 milyonu aştı.  Toplam abone sayısı ise 42,8 milyona ulaştı. 

- Sabit abone kayıp oranı 2007’den bu yana en düşük seviyeye geriledi.Turkcell, sabit genişbant segmentinde fiber abone odağına da devam etti. Yüksek hızlı ve kaliteli fiber hizmetlere olan talep ile net 48 bin fiber abone kazanırken, fiber abone bazı 2,3 milyonu aştı. Toplam sabit abone bazı 3,1 milyonu aşarken, bu çeyrekte sabit abone kayıp oranı 2007’den bu yana en düşük seviye olan %1,3 olarak gerçekleşti.

- Dijital servisler Turkcell Grup gelirlerini desteklemeye devam ediyor.Turkcell markası altında sunulan dijital servislerin tekil gelirleri ilk çeyrekte %32 büyüyerek 1,6 milyar TL seviyesine ulaştı. Dijital servisleri kullanan tekil ücretli abone sayısı ise 5,5 milyon olarak gerçekleşti.

- Veri merkezi odağında kuvvetli büyüme sürüyor.Kurumsal müşterilerin iş süreçlerinde otomasyon, uçtan uca dijitalleşme sağlayan bulut teknolojileri bazlı yazılım hizmetleri, veri merkezi hizmetleri ve nesnelerin interneti gibi yeni nesil teknolojiler sunan Dijital İş Servisleri’nin geliri ilk çeyrekte 2,8 milyar TL oldu. Türkiye'nin en büyük veri merkezi işletmecisi olan Turkcell’in, veri merkezi ve bulut servislerinin gelirleri %48 büyüme kaydederek 470 milyon TL’ye ulaştı. 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.891 Değişim: 0,18% Hacim : 84.341 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.851 26.07.2024 Yüksek 10.948
Açılış: 10.912
32,9449 Değişim: -0,11%
Düşük 32,8543 26.07.2024 Yüksek 33,1490
Açılış: 32,9827
35,7631 Değişim: -0,26%
Düşük 35,6886 26.07.2024 Yüksek 36,0434
Açılış: 35,8581
2.528,50 Değişim: 0,83%
Düşük 2.504,59 26.07.2024 Yüksek 2.534,28
Açılış: 2.507,72
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.