Osmangazi Köprüsü'nde rekor

12.07.2022 - 09:12 | Son Güncelleme :
Osmangazi Köprüsü'nde rekor | Ekonomi Haberleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu “Osmangazi Köprüsü’nde, 8 Temmuz’da 80 bin 624 araç ile rekor kırıldı” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “4 Temmuz’da 43 bin 301 aracın kullandığı Osmangazi Köprüsü’nden, 8 Temmuz’da yani arife günü toplam 80 bin 624 araç geçişi ile rekor kırıldı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nden de 8 Temmuz’da 14 bin 275 aracın köprüyü kullandığı belirlendi” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yazılı açıklama yaptı. Türkiye’ye katma değer katan projeleri bir bir hayata geçirdiklerini aktaran Karaismaioğlu, bu projelerin arasında 1915 Çanakkale Köprüsü ve Osmangazi Köprülerinin yer aldığına işaret etti.

Haberin Devamı

İstanbul-İzmir Otoyolu’nun 384 kilometre otoyol, 42 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 kilometrelik güzergahı kapsadığını ifade eden Karaismailoğlu, otoyol ile güzergahın 100 kilometre kısaldığı, 8,5 saat olan İstanbul-İzmir ulaşımının 3,5 saate indiğini belirtti. Karaismailoğlu, İstanbul-İzmir Otoyolu yapılmamış olsaydı yoğun günlerde seyahat süresinin 13 saate kadar çıkacağına işaret etti.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ İLE KÖRFEZİ GEÇMEK 6 DAKİKA

Osmangazi Köprüsü’nün, İstanbul’u Ege’ye bağlayan İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en önemli kesimini oluşturduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, köprünün 1 Temmuz 2016’da tamamlanarak hizmete açıldığını anımsattı. Karaismailoğlu, “Körfezi otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek bir buçuk saati, feribot ile geçmek ise 45 ila 60 dakika sürüyordu. Yoğun günlerde bekle süresi saatleri buluyordu. Artık, Osmangazi Köprüsü’yle körfez 6 dakikada geçilebiliyor” dedi.

“SAATLER SÜREN FERİBOT KUYRUĞU SONA ERDİ”

Zamandan ciddi anlamda tasarruf elde edildiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, “Özellikle tatil dönemlerinde saatler süren feribot sırası Osmangazi Köprüsü ile sona erdi. Osmangazi Köprüsü yapılmamış olsaydı artan araç sayısı ve artan trafik nedeni ile feribotlar hizmet veremeyecek seviyeye gelecekti. Vatandaşlarımız, kilometrelerce ve saatlerce beklemeye mahkum kalacaktı” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

4 Temmuz’da 43 bin 301 aracın kullandığı Osmangazi Köprüsü’nün garanti karşılama oranının yüzde 108 olduğunu bildiren Bakan Karaismailoğlu, “5 Temmuz’da 43 bin 492 araç geçişi ile garanti karşılama oranı yüzde 109, 6 Temmuz’da 49 bin 453 araç ile garanti karşılama oranı yüzde 124 olarak gerçekleşti. 7 Temmuz’da 64 bin 296 araç Osmangazi Köprüsü’nden geçiş yaptı. Garanti karşılama oranı da yüzde 161 seviyesine yükseldi. Arife günü, yani 8 Temmuz Cuma günü, araç hareketliliğinde ciddi oranlarda artış yaşandı. Toplam 80 bin 624 aracın köprüyü kullandığı belirlendi. Garanti karşılama oranı ise yüzde 202’lere çıktı. Son 6 ayda ortalama 46 bin araç Osmangazi Köprüsü’nü kullandı. Planlı yatırımlarımızla milletimize hak ettiği projeleri kazandırmaya devam ediyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

ARİFE GÜNÜ 14 BİN 275 ARAÇ ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NÜ KULLANDI

Açıklamasında 1915 Çanakkale Köprüsü’ne de değinen Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprüsü; 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu çerçevesinde, Gelibolu-Lapseki arasında Çanakkale Boğazı geçişini sağlıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara Otoyol Ringinin tamamlanmasını sağlayacak Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun en önemli geçiş noktasını oluşturuyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen en müstesna, prestij projelerinden biri oldu. ‘En'lerin, 'ilk'lerin ve rekorların projesi olarak, ülkemizin simge yapılarından birine dönüştü. Çanakkale Boğazı’nda tarihte ilk kez kesintisiz karayolu bağlantısını sağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü ile boğaz geçiş süresi de 6 dakikaya indi. Tatil dönemlerinde körfezdeki benzer görüntüleri Çanakkale’de de görüyorduk. Saatler süren feribot çilesi 1915 Çanakkale Köprüsü ile sona erdi. 4 Temmuz’da 7 bin 31 araç Çanakkale Köprüsü’nden geçiş yaparken, 8 Temmuz’da 14 bin 275 araç köprüyü kullandı. Ülkemize katma değer katan bu projemizde tıpkı Osmangazi Köprüsü’nde olduğu gibi garanti karşılama oranlarını yakalayacak” ifadelerini kullandı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.046 Değişim: -0,37% Hacim : 109.105 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.037 30.04.2024 Yüksek 10.133
Açılış: 10.082
32,2663 Değişim: -0,66%
Düşük 32,2113 02.05.2024 Yüksek 32,4866
Açılış: 32,4815
34,6312 Değişim: -0,50%
Düşük 34,5396 02.05.2024 Yüksek 34,8794
Açılış: 34,806
2.412,35 Değişim: -0,43%
Düşük 2.408,12 02.05.2024 Yüksek 2.425,10
Açılış: 2.422,72
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.