Güncelleme Tarihi:

Markaları kiracı değil iş ortağı olarak gören şirket, patates kızartılan yağın derecesinden mağazaların vitrinine, personel kalitesinden ürün çeşitliliğine kadar her alana dahil oldu ve daha iyisi için kiracılarını yönlendirdi. Kazan-kazan modeli ile hem Rönesans hem de markalar ciro artışı sağladı. Şirket, son iki yılda gelirlerini Euro bazında yüzde 62 artırdığını açıkladı.
7 ilde 12 AVM sahibi Rönesans Gayrimenkul Yatırım’ın yöneticileri, yeni dönem yatırım planlarını ve ticari gayrimenkul sektörüne ilişkin gelişmeleri değerlendirmek için bir grup gazeteciyle İzmir’deki Hilltown Karşıyaka Alışveriş Merkezi’nde bir araya geldi.
‘KİRA TOPLAYAN ŞİRKET OLMADIK’
Rönesans Gayrimenkul Yatırım Genel Müdürü Yağmur Yaşar, AVM yönetimini kapsayıcı ve bütüncül bir stratejiyle ele aldıklarını anlatarak başladı söze. “Kiracı-ev sahibi ilişkisi ile fatura kesen, kira toplayan bir şirket olmadık” diyen Yaşar şunları söyledi: “Biz perakendecileri ciro ortağı olarak görüyoruz. Çünkü sabit kira yanında cirodan bir miktar pay alıyoruz. Bu nedenle markalarımızı iyi inceliyoruz. Kim nasıl başarılı oldu, başarılı olamayan ne hata yaptı bakıyor ve yönlendiriyoruz. Mesela İstanbul’da bir AVM’mizde bir erkek giyim mağazası vardı. Yeri, vitrini, görünürlüğü çok iyi. Ama içerideki ürün gamı iyi değil. Renk, beden eksik, hizmet kalitesinde sorun var. Markayla bunu paylaştık, hemen aksiyon aldılar. Ve cirosu bir ayda 4 katına çıktı. ”
150 MİLYON DOLARLIK YENİ JENERASYON AVM
Yaşar, yeni yatırım planları için şunları söyledi: “İstanbul’da Maltepe Park AVM ve Ofis’in bulunduğu parselde, iki bloğu konut, iki bloğu ofis ve 15 adet ticari üniteden oluşan Maltepe Park projemizin inşaatı devam ediyor. Antalya Konyaaltı’nda portföyümüzdeki üçüncü Hilltown olacak bir AVM projesi geliştirmeyi planlıyoruz. Antalya faaliyet gösterdiğimiz sekizinci il olacak. Yaklaşık 150 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyoruz.”
TÜM ELEKTRİK YEŞİL ENERJİDEN KARŞILANACAK
YAŞAR sohbetimizde sosyal sorumluluk değil, ‘sosyal zorunluluk’ olarak gördüklerini konulara da değindi. Bu konulardan biri de sürdürülebilirlik. Portföyünde yer alan 15 varlığın tamamının BREEAM In-Use “Outstanding” sertifikasına sahip olduğunu belirten Yaşar, bu seviyeye dünya genelindeki binaların yalnızca yüzde 1’inin ulaşabildiğine dikkat çekti. Yenilenebilir enerji yatırımlarında da önemli adımlar attıklarını söyleyen Yaşar, “İzmir’de rüzgâr, Kırşehir’de ise güneş santrali projelerimiz var. Bu iki projeyle, 2026 yılında bütün AVM’lerimizdeki elektrik tüketimini tamamen yeşil enerjiyle karşılıyor olacağız” diye konuştu.
CİRO HİLESİNE CEZA KESİYOR
SON dönemde Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile markaların çatı örgütü Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) arasında kira kavgası yaşanmıştı. AYD, markaların ciro kirası ödememek için satışlarını düşük gösterdiğini iddia etmişti. Söz konusu tartışmayı Yaşar’a da sorduk: “En son 750-800 markaya yaptığımız denetimde 35-40 mağazada sorun gördük. Hepsi kötü niyetli değildi. Olanı da uyarıyor, bir daha olursa bir yıl kirası kadar ceza kesiyoruz. Bugün perakendecinin en önemli problemi kira değil. Tedarik problemleri, personel, stok maliyeti, işletme sermayesi ihtiyacı daha büyük problemler.”