Havacılık endeksiyle uçuyoruz

11.01.2022
Seda YALÇINKAYA ÖZER
Yıla alımlarla başladığımız Borsa İstanbul alım iştahını korumaya çalışıyor.

Bugün gün içi yaşadığımız kar realizasyonu etkisini hissettirse de, teknik olarak 1980 üzerinde satışların karşılanmaya devam etmesi halinde ana yön yukarı. 1980 seviyesi önemli. Buraya doğru kar realizasyonları ve düzeltmeler yaşanabilir ancak bu seviyenin üzerinde kalınması geri çekilmeler için alım fırsatı sunuyor.

2022 yılında ABD Merkez Bankası (Fed) en önemli senaryo olarak karşımıza çıkıyor. Fed’in beklenenden daha hızlı faiz artırması gelişen ülkeler için sermaye akımlarının çekilmesi anlamına gelir. Bu açıdan bakıldığında gelişmekte olan ülkelerin kendi içindeki senaryolar, bu süreçte ne kadar güçlü kalınıp kalınmayacağını gösterecek. Biz bu sürece zayıf bir karneyle başlıyoruz. Dolayısıyla bizim 2022 yılı Fed politikalarıyla zorlayıcı olsa da, mevcut enflasyonist ortamda koruma alanı yaratacağını düşünmekteyiz.

Yıl başından bu yana benim için iki önemli sektör hareketi ön planda oldu. Birincisi bankacılık sektörü. Teknik olarak bir oluşum içine giren ve ivme kazanmak için güç kaydeden bankacılık sektöründe, öz sermaye karlılığı yüksek olan özel bankalar ön planda kalmaya devam edebilir. Bir diğeri ise, havacılık sektörü oldu. Öyle ki, havacılık sektörü son otuz günde yüzde 14.7, Ocak ayında yüzde 31.2, son 7 günde yüzde 21.5 ve sadece bu hafta yüzde 7.5 yükseldi. BİST 30 sektör endeksleri için, bu kadar yükselen bir endeks bu tarihler için yok. Dolayısıyla ulaştırma sektörünün, 2022 yılı için şahlanan sektör olduğundan bahsetmek mümkün.

Bilindiği üzere, salgın daha bitmedi ve yeni varyantlarıyla hortlamaya devam ediyor. Buna karşın Omicron varyantının sonuçlarının kontrol edilebiliyor olması son bir buçuk yılda ciddi darbe alan havacılık sektörü için iyi bir hikaye oldu. Sektör içinde TAV havalimanları ve Türk Havayolları en çok dikkatimi çeken şirketler…

TAVHL sadece ocak ayında yüzde 19.1 getiri sağladı. Endeks üzeri getiri getiren hisse 1 Aralık’tan bu yana yüzde 32 değer kazandı. TAV’ın gelir ve giderleri döviz cinsinden. Dolayısıyla zayıf TL’den görece daha fazla fayda sağlıyor. Bu açıdan bakıldığında, TL’nin son dönemde kazandığı değer bir miktar olumsuz gibi görünse de, dolarTL dördüncü çeyrek dönemde yüzde 24 değer kazanmış durumda. Bu yüzde 24’lük değer kaybı 2022’de yabancı turistin ilgisini çekebilir ve havacılık sektörüne olumlu yansıyabilir. Elbette ki Omicron varyantının sabit kaldığı varsayımıyla. TAVHL Antalya Havalimanı ihalesini kazanması orta/uzun vadede şirketin büyüme performansına olumlu yansıyacağını düşünüyorum. İyi yönetilmesi ve yüksek operasyonel karlılığı şirket hissesini ön plana çıkarıyor. 35.50 ve 32.50 seviyelerine doğru oluşabilecek geri çekilmeler alım fırsatı sunabilir.

Türk Havayolları ise, 2021 yılında kargo gelirlerini artırarak havacılık sektöründe fark yarattı. Kargo gelirlerinin ve hacminin 2022 yılında da artmaya devam etmesini bekliyoruz. Olası bir virüs varyantının dış hatları etkilemesi halinde kargo tarafı şirketin nakit akımını ve karlılığı destekleyecektir. Teknik olarak, bir önceki zirve seviyesini aşan THYAO 26.66 seviyesi üzerinde kalmakta ısrarlı görünüyor. 26.66 üzerinde yerleşmesi halinde hissede ivmelenme sürebilir. Buna karşın 22.5 seviyesine doğru oluşabilecek düzeltme hareketi alım için fırsat sunabilir.

 

  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
2.073 Değişim: 0,11% Hacim : 32.940 Mio.TL Son veri saati : 17:59
Düşük 2.049 14.01.2022 Yüksek 2.081
Açılış: 2.071
13,5192 Değişim: -0,46%
Düşük 13,4526 14.01.2022 Yüksek 13,6444
Açılış: 13,582
15,4280 Değişim: -0,99%
Düşük 15,3572 14.01.2022 Yüksek 15,6726
Açılış: 15,5816
790,01 Değişim: -0,67%
Düşük 785,31 14.01.2022 Yüksek 801,20
Açılış: 795,33
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2022 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.