Yeni tesisini Manisa’da açacak

1dk okuma

Örnek Yedek Parça, yeni tesisini Manisa’da açacak.

Haberin Devamı

Sektörde yarım asrı geride bırakan Örnek Yedek Parça, bu yıl temelini atacağı yeni tesisi için geri sayıma başladı.

Torna kalıp imalatı ve pres baskı işleriyle başta metal işleme, otomotiv ve beyaz eşya sektörleri olmak üzere ana sanayi firmalarına hizmet veren Örnek Yedek Parça ve Metal Sanayi Limited Şirketi, yeni tesisini Manisa’da kurmaya hazırlanıyor. kobiden.com muhabiri Ahmet Usman haberine göre; İzmir’de sanayinin gelişimine öncülük eden pek çok tanınmış firma ile çalışan şirket, önümüzdeki dönemde yurtdışına açılmayı planlıyor.

Faaliyetlerini anlatan Örnek Yedek Parça ve Metal Sanayi Ticaret Limited Şirketi Genel Müdürü Hakan Örnekoğlu, Manisa’daki fabrika yatırımına değindi. Örnekoğlu, “Muradiye Sanayi Bölgesi’nde, şu anki tesisimizin en az iki katı büyüklüğünde bir tesis düşünüyoruz. Onun da sadece arsa ve binasının mali değeri 4 milyon TL civarında. Bu yıl temel atıp, 2016’da orada üretime geçmeyi hedefliyoruz” bilgisini verdi.

Makine parkuruna geçtiğimiz yıl CNC punch tezgahını eklediklerini dile getiren Örnekoğlu, “Sac işlemede, kalıphanemiz, preslerimiz, lazerlerimiz ve abkantlarımız var. Punch tezgahımız ile sac işleme yeteneğimizi artırdık. 2013’te toplam yatırım tutarımız 1 milyon TL’yi buldu. Biz üstüne ekleye ekleye yatırım yapmaya çalışan bir firmayız. Bu yatırımlarla verimlilik, hız ve müşteri memnuniyetimiz arttı ve daha rekabetçi olduk. Bu sayede şimdi otomotiv ve beyaz eşya ağırlıklıyken önümüzdeki dönemde inşaat, elektrik- elektronik sektörlerine de yoğunlaşacağız. Ayrıca Bursa, Gebze, Aydın, Denizli gibi bölgelere iş yapmak için çalışmalarımızı hızlandıracağız” ifadelerini kullandı.

Şirketlerinin babası Hakkı Örnekoğlu tarafından küçük bir atölyede sektöre adım attığını anlatan Örnekoğlu, “Babam, iyi bir torna ustasıydı. İzmir Pamuk Mensucat ve Tac Sanayi gibi İzmir’in büyük sanayi tesislerinde usta olarak çalıştı. Askerlik görevini tamamladıktan sonra, kendi bir torna alıp, Kahramanlar’da 1960’da bir torna atölyesi açtı. Daha sonra torna sayısını artırdı ve tuğla fabrikalarına, İzmir’deki oto yedek parçacılara, iş makinaları, traktör, biçerdöver, makine parçaları yapmaya başladı. BMC kurulduktan sonra bu markanın yan sanayicisi oldu. İlk kurulduğu günden beri BMC’nin yan sanayicisiyiz. BMC’nin ilk ürettiği kamyonda bizim ürettiğimiz parçalar var” diye konuştu.

Sektördeki en eski kuruluşlardan biri olarak İzmir’in sanayi tarihine de tanıklık ettiklerinin altını çizen Örnekoğlu, “İzmir’de BMC, Metaş, Çimentaş, gibi öncü sanayi kuruluşlarının torna ve diğer işlerini yaptık. Daha sonra pres kalıp işlerine yöneldik. Arçelik, Tofaş, Ege Fren, Ege Endüstri gibi firmalara çalışmaya başladık. İzmir’deki Arçelik elektrikli süpürge fabrikasına 2000’de taşınıncaya kadar parça sağladık. 2000’de CNC tezgahlar alarak kalıpta daha ileri seviyelere geldik. 2003’te İzmir Atatürk OSB’ye taşındık. Burada otomotiv, beyaz eşya, elektrik, inşaat, elektronik sektörlerine kalıp, pres, lazer kesim, abkant, kaynak ve montajlı işler yapmaya devam ettik. 2010’dan bu yana 5 bin metrekarelik mevcut fabrikamızda hizmet veriyoruz” dedi.

Şu an Delphi, Simeco, Klimasan, Japar, Netpak, Çözüm Mutfak, Schneider Elektrik gibi markalara iş yaptıklarını vurgulayan Örnekoğlu, “İç pazara yönelik çalışıyoruz. Dönem dönem yurtdışına da hizmet veriyoruz. Bunu artırmak için çalışmalarımız var. Fuarlara katılıyoruz. Yurtiçinde çalıştığımız firmaların çoğu ihracatçı, onların vasıtasıyla dolaylı olarak da ihracatımız var. İhracata konu olabilecek ürünlerimiz arasında sac ve metalden mamul parçalar bulunuyor. İhracatta hedefimiz Avrupa. Çünkü bizim pazarımızı yan sanayiye ihtiyaç duyan ana sanayi firmaları oluşturuyor. 2012’den beri yoğun şekilde bu hedefe yönelik çalışıyoruz. Bizim konumuzda Avrupa’ya mal satmak çok zor. Pazarı bulsanız fiyatı tutturamıyorsunuz, fiyatı tuttursanız pazarda sıkıntılar oluyor. Kalite, titizlik isteyen ürünler üretiyoruz. Üstelik artık Avrupa’da Polonya, Romanya gibi rakiplerimiz de çoğaldı” diye konuştu.

En önemli farkımız tecrübemiz

Rekabet edebilmek için sac ve metal işlemede en son teknolojiyi takip edip kullanmaya dikkat ettiklerini anlatan genel müdür Hakan Örnekoğlu, “Dünyada bugün sac işlemede hangi makineler kullanılıyorsa hepsi bizde mevcut. Bu şekilde öne geçmeye çalışıyoruz. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özellik çok eskiye dayanan tecrübemiz. Yardımcı sanayi kültürüne sahip olmamız. Ana sanayiye hizmet veren firmalar, zamanında teslimat, kalite, fiyat konusunda bütün bileşenleri bir araya getirmek zorunda. Herhangi birinde bir aksama olduğunda ana sanayiye hizmet vermek mümkün değil. Çok uzun zamandır bunu yaptığımız için ana sanayi ile işbirliği içindeyiz.

Rakiplerimizin çoğu sac işleme konusuna, sac tüccarlığından geldiler. Biz imalatçılıktan gelip sac işlemeciliğinde ilerliyoruz. Biz ürünümüze kendi ürünümüz gibi bakıyoruz, nihai tüketici gibi üretmeye çalışıyoruz. Hiçbir zaman ticari bir ürün gibi görmüyoruz, sipariş alma aşamasından ürünün teslimine kadar aynı özeni gösteriyoruz. Bunu da bize öğreten BMC, Arçelik, Ege Fren gibi firmalar. Onlar bizde yan sanayi değil, yardımcı sanayi kültürü yarattılar. Sunduğumuz güven ve kalite yüzünden bizim müşterilerimiz hep uzun vadelidir” dedi.

Bin 500 ton saç işleme kapasitesi

Tesislerinin 2 bin 750 metrekare kapalı alana sahip olduğunu söyleyen Örnekoğlu, “Bin 500 ton sac işleme kapasitemiz var. Bunun yarısını kullanıyoruz. Sezonsal ürünlerde kapasitenin üzerinde iş yapıyoruz, sezon dışı talebin düştüğü durumlar da kapasite fazlalığı yaratıyor” diye konuştu. “2011, en yüksek hacimli çalıştığımız yıldı” ifadelerini kullanan Örnekoğlu, “Bin tona yakın üretim yaptık. 2012’de talep daralmasından üretimimiz, ciromuz yüzde 30 düştü. Bu yıl için beklentilerimiz de yakın zamana kadar olumluydu. Seçim ekonomisi nedeniyle piyasada hareketlenme bekliyorduk. 2012’nin yüzde 20 üzerine çıkmayı hedefliyoruz” dedi.

“Almanya ve İtalya başta olmak üzere, hedef olarak Avrupa’yı görüyoruz”
Hakan Örnekoğlu, ihracatı artırmaya yönelik çalıştıklarını belirterek, “Almanya ve İtalya başta olmak üzere hedef olarak Avrupa’yı görüyoruz. Çünkü bizim pazarımızı yan sanayiye ihtiyaç duyan ana sanayi firmaları oluşturuyor. Ana sanayinin gelişmiş olduğu bölgelere gitmek zorundayız. 2012 yılından bu yana yoğun şekilde bu hedefe yönelik çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası: