DOĞAN Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Türkiye`de son 10 yıldır yaşanan ekonomik olumsuzluklar nedeniyle genel bir ürkeklik yaşandığını belirterek, ‘‘Olumsuzluklar herkesi ürkek yaptı ve kabuğuna çekti ancak artık yeni bir dönemin başındayız’’ dedi. Yalçındağ, ‘‘Marka ticari yaşamda büyük güç sağlar, daha çok kazanırsanız, geleceği de büyük ölçüde güvene alırsınız’’ diye konuştu.
‘‘Anadolu`daki Avrupa’’ toplantılarını Anadolu`dan en zor pazarlara ihracat yapabilen başarılı kurumları tanımak ve tanıtmak, deneyimlerini paylaşmak için düzenlediklerini vurgulayan Yalçındağ sözlerine şöyle devam etti: ‘‘Anadolu`daki potansiyel güç için Denizli özgün bir örnek. Neden buradan başladığımızın cevabı da adeta Denizli. Çünkü Denizli Amerikan bornoz, havlu piyasasının yüzde 35`ini, Avrupa`da bu piyasanın yüzde 22`sini kontrol ediyor ve bizim buradaki işadamlarımız Ukrayna`da çuval, Çin`de sakız, Güney Afrika`da tekstil, Bulgaristan`da plastik doğrama fabrikası kurabiliyor. Denizli bir anlamda Anadolu`daki Avrupa`nın kalbi. Ancak bu girişimci ruh, bütün çalışkanlığına ve üretkenliğine rağmen Türkiye`nin de bir prototipi. Türkiye`den bu çabaya karşın küresel ölçekte çıkardığımız dünya markası olabilmiş kurum ya da ürünleri saydığımızda iki elin parmaklarını geçmiyor. Türkiye üretim ve ihracat gücüne rağmen çok markası olan bir ülke değil. Denizli de üretimde, ihracat da çok başarılı bir şehir, ihracatını 20 yılda 1 milyon dolardan 1.8 milyar dolara yükseltmiş. Denizli`deki bu başarının aktörleriyle tanışmak ve sonra da onları tanıtmak istiyoruz.’’
‘‘Bir ülke sahip olduğu markaları kadar zengindir’’ diyen Yalçındağ, Anadolu`dan dünyaya açılan yeni markalar yaratılmasına destek olmak istediklerini söyledi.