Online bankacılığı en çok KOBİ`ler kullanıyor

1dk okuma

Magnet Comm.’ın yaptığı araştırmaya göre Online Kurumsal Bankacılık Hizmetleri sunan finans kurumlarının sayısı beklenenin 2 katı

Magnet Communications’ın yaptığı araştırmaya göre Online Kurumsal Bankacılık Hizmetleri sunan finans kurumlarının sayısı son 1 yıl içinde, beklenenin 2 katına ulaştı. 2003 itibariyle ise geçen yılın, 3 katına ulaşacağı tahmin ediliyor. Magnet’in araştırması 25 bankayı içeriyor ve Online Bankacılık Servislerinin, orta boy, küçük ve hızla büyümekte olan şirketler tarafından kullanıldığını gösteriyor.

Tower Grup Analistlerinden Rap Graber’e göre İnternet Bankacılığı bu yıl sayı olarak patlama yaptı. Pekçok banka online servis sunmaya başladı. Bankacılık endüstrisinin % 90’ı müşteri sayısını arttırmak ve sürekliliği sağlamak için, online bankacılık hizmetleri vermeleri gerektiğine inanıyorlar

Magnet araştırmasının bir başka bulgusu da; Kurumlar, bankacılık ürünlerinden en çok onay almak, balans raporlaması ve ödemeyi durdurma hizmetlerini kullanıyorlar. Kişisel kullanımda en çok alınan hizmetler ise, Fatura ödemeleri, krediler ve hesabı kilitlemek.

Araştırma, Bankaların İnternet’i henüz küçük ölçekli firmalara ulaşmak için kullanmadıklarını gösteriyor. Aynı sonucu Başka bir firmanın yani, Speer & Associates, Inc. (S&A)`in araştırmasında da görüyoruz. Buna göre, Bankaların çoğu, odaklanmanın getireceği başarıyı farkedemiyor. Sonuçta, küçük ölçekli firmalarla yapılabilecek daha sıkı bir iş ortaklığı ve katma değerli kazanç gözardı ediliyor.

S&A`nın Başkanı Richard Speer, Jr., bu konuda şöyle konuşuyor; Kuzey ve Güney Amerika’daki en büyük bankaların çoğu küçük ölçekli firmalara verilen bankacılık hizmetlerini önemsemiyor ama asıl büyük fırsat burada yatıyor.

S&A`nın araştırması, küçük ölçekli firmaların internet bankacılığını kullanmama nedenleri olarak, kişisel kullanım ve telekomünikasyon teknolojileri açısından problemler gösterilmiş. Araştırmada, ayrıca küçük ölçekli firmaların ihtiyacı olan bankacılık hizmetlerini veren bankalar üzerinde incelendi. Örneklemede kullanılan bankaların verdikleri hizmetler şöyle; Nekit/Yatırım Yönetimi ( % 33); Kredi Kullanımı (% 32); Danışmanlık Hizmetleri (% 19); Gelir Servisleri (% 14); Fatura Ödeme & Masraf Azaltma Servisleri (% 36 percent); Danışmanlık & İşlem Yardımı (% 21).

Araştırmanın yapıldığı bankacılık kuruluşların çoğu İnternet’i broşür anlamında kullanıyor. Geleneksel kanallar, şubeler, telefon numaraları ve yetkili isimlerinin bulunduğu sayfalar yapıyorlar. İnternet sektörünün gelişmesi arttıkça ve küçük ölçekli firmalar daha çok kullanmaya başladıkça çoğu Orta-Ölçekli ve bazı Büyük Bankalar, bankacı olmayan rakipler tarafından sıkıştırılacaklar.

S&A’nın araştırması 100 Milyon $’ın üstünde varlığı olan bankaların önemlice bir bölümünün, başarılı sitelere sahip oldukları, bu siteler üzerinde tüm finansal ve katma değerli servislerin yapıldığı görülüyor. Kanadalı ve Amerikan bankalar küçük ölçekli firmalara hizmet veriyorlar. Fleet Bank, Wells Fargo, CitiGrup ve Bank One, küçük ölçekli firmaların en çok rağbet ettikleri sitelere sahipler.

Büyük Bölgesel Amerikan Bankaları, küçük ölçekli firmalara, ortalama online bankacılık servislerinden daha iyisini sunuyorlar. Finansal Servislerin Pazarlanması üzerine yoğunlaştıkları için daha fonksiyonel ve katma-değerleri daha çok olan faaliyetlerini online olarak veriyorlar. Bu gruptaki bankalardan sadece % 25’i kredi ürünlerini online olarak sunuyorlar.

Orta boydaki (9-40 Milyar $ varlığa sahip) kuruluşlar, küçük ölçekli firmalara daha geleneksel bankacılık servisleri önermekte. Bu grup yukarıda incelediğimiz 6 alanda da daha az servis veriyorlar. Bu durum Kanadalı bankalar için geçerli değil. Onlar web üzerinden daha çok hizmet veriyor. Online olarak kredi başvurularını da, sonraki işlemleri de sunuyorlar.

Güney Amerika’daki 20 büyük bankacılık sitesi incelendiğinde, aynen Kuzey Amerika’daki benzerleri gibi, daha çok işleme yönelik hizmet verdiklerini ama hizmetlerine yönelik açıklamaların yetersiz olduğu görülüyor. Bankaların çoğu, dikey portal özelliklerine uygun olan katma değerli servislere odaklanmış durumdalar.(turk.internet.com)

Haberle ilgili daha fazlası: