Zeytin İskelesi, Avrupa’ya ihracata başladı

Güncelleme Tarihi:

Zeytin İskelesi, Avrupa’ya ihracata başladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2013 15:35

En büyük ihracat pazarı ABD olan Zeytin İskelesi, Avrupa pazarına da adım attı.

Haberin Devamı

Bu yıla kadar en büyük ihracat pazarı ABD olan Zeytin İskelesi, Almanya’ya ilk ihracatını yaparak, Avrupa pazarına da adım attı.

Bu yıla kadar en büyük ihracat pazarı ABD olan Zeytin İskelesi, Almanya’ya ilk ihracatını yaparak, Avrupa pazarına da adım attı. Sadece natürel sızma, natürel birinci ve organik natürel sızma zeytinyağı üretimi yapan  Zeytin İskelesi’nin Genel Müdürü Fatih Cenikli, bu yıl yüzde 25 ‘in üzerinde  büyüdüklerini söyledi. Bu büyümede tüketicinin ilgisi kadar İstanbul ve Ankara’daki yerel marketlerle çalışmaya başlamalarının da etkili olduğunu vurgulayan Cenikli, ihracatta da en büyük pazarları olan ABD’nin ardından bu yıl  Almanya’ya da ihracat yaptıklarını bildirdi. Cenikli, hedeflerinin Avrupa pazarı olduğunu, Avrupa pazarı için ilk adımı Almanya ile attıklarını belirterek, “Alman ve Türk ortak yatırımcıyla Avrupa pazarını kapsayacak bir bayilik anlaşması yaptık. Hedefimiz bütün Avrupa’ya kendi markamızla zeytinyağı satmak” dedi.

Yıllık kapasite 10 bin ton

Fatih Cenikli, yıllık 10 bin tona ulaşabilen bir üretim kapasitesine sahip olan Zeytin İskelesi’nin şu an ulaştığı yıllık üretimin 3 bin ton dolayında olduğunu söyledi.  Üretimin yüzde 70‘ini iç pazara, yüzde 30’unu dış pazara sunduklarını vurgulayan Cenikli,  “Bütün ulusal zincir mağazalarda satışa sunulan Zeytin İskelesi, sızma zeytinyağı grubunda yüzde 10 dolayında pazar payına sahipken, organik natürel sızma zeytinyağı grubunda ise yüzde 70’i aşan  pazar payı ile sektör lideri oldu” diye konuştu.

Dünyada artık gıda savaşları olduğuna, dolayısıyla üretimi artırmak gerektiğine vurgu yapan Cenikli,  şöyle devam etti: “Bu yılki üretim kaybı hayal kırıklığı yarattı. Türkiye olarak hedefimiz gıda üretiminde dünya ikinciliği ise üretimimizi daha fazla artırmalıyız. Sadece ağaç dikmekle üretimi artırmak olmuyor.  Dolayısıyla üreticiye verimliliği artıracak teşvikler verilmeli. Türkiye’nin yakaladığı tüketim alışkanlığını kaybetmemesi lazım. Zeytin İskelesi olarak karlılıktan fedakarlık yaparak raf fiyatlarımızı korumaya çalışacağız.”

Natürel zeytinyağının, en iyi besin değerlerine, doyumsuz aroma ve lezzete taze iken sahip olduğunu anlatan Cenikli, “Bir Akdeniz deyişi ‘şarabın eskisi, zeytinyağının yenisi’ diyerek buna vurgu yapar. Bu bilinç ve bilgi ile hareket eden Zeytin İskelesi ürünlerinin tazeliğinin koruması için üretim sürecinde, natürel zeytinyağının havayla temas etmemesini sağlayan bir dolum sistemi kullanır. Yine ürünlerinin ışıktan etkilenmemesi için koyu renk cam şişe ve gıdaya uygun teneke ambalajlarda piyasaya sunar. Ayrıca, işletmeye gelen natürel zeytinyağları, tesise alınmadan önce, İspanya’da kurulu Dünya Zeytin Konseyi’nin de tanıdığı  laboratuvarında, 48 farklı noktada analizden geçirilir ve uygunluk alması halinde üretim sürecine alınır” bilgilerini verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!