Sofra Grup pazarını genişletecek

Güncelleme Tarihi:

Sofra Grup pazarını genişletecek
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2013 12:31

Sofra Grup, sektörde 20 bini aşan çalışanıyla faaliyet gösteriyor.

Sofra Grup, sektörde Türkiye çapında 72 şehirde, 2 bin farklı lokasyonda 20 bini aşan çalışanıyla faaliyet gösteriyor.

Sofra Grup, sektörde Türkiye çapında 72 şehirde, 2 bin farklı lokasyonda 20 bini aşan çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Günlük 850 bin öğün yemek hizmeti sunan firma, 2013 yılında Delimarché ve Caffé Liscio gibi zincir kafeleriyle iş merkezlerinde hizmet sunabilecekleri perakende alanlar oluşturma çalışmalarını hızlandırdı. Her ay yeni bir cafe açmayı ilke edindiklerini belirten Sofra Grup CEO’su Yaşar Büyükçetin, beş yılın sonunda cafe sayısını 60’a çıkarmak istediklerini dile getirdi. Büyükçetin, İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO)  “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2012 sıralamasında Sofra Grup olarak sadece yemek hizmeti dikkate alındığında 174’üncü, grup şirketleriyle beraber dikkate alındığında ise 103’üncü kuruluşu arasına girdiklerini vurguladı. 

Büyükçetin, Sofra Grup olarak outsource (dış kaynak kullanımı) edilmiş pazardaki paylarının yüzde 20’yi geçtiğini söyledi. Pazarlarını genişletmek adına çeşitli stratejiler geliştirdiklerini dile getiren Yaşar Büyükçetin, “Bu stratejiler doğrultusunda İstanbul Avrupa yakası, Ankara, Adana, Trakya bölgesi ve Konya’da beş yeni üretim tesisi kurup, 2014 yılında 1 milyon kişiye yemek hizmeti sunmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.

Compass Group’un Türkiye’ye ilgisi artıyor

Sofra Grup’un, dünyanın önde gelen ve cirosu 25 milyar doları aşan Compass Group’un Türkiye’deki şirketi olduğunu aktaran Büyükçetin, Sofra olarak, Türkiye’de organik ve inorganik olarak son beş yılda ciddi olarak büyüdüklerini ve bu büyümenin devam ettiğini dile getirdi. Beş yıl önce Compass’ın faaliyet gösterdiği ülkeler arasında, Türkiye’nin 22’nci sırada yer aldığını, bugün ise 10’uncu sıraya yükseldiğini aktaran Büyükçetin, beş yıl içinde Türkiye’nin beşinci sıraya çıkacağını söyledi. Compass Group’un hazır konseptlerini Sofra Grup olarak Türkiye’ye adapte ettiklerini kaydeden Yaşar Büyükçetin, şunları söyledi: ”Toplu yemek alanında ‘Eurest’ markamızla üç ana sektörde faaliyetimizi sürdürüyorduk; fakat 2013 yılı itibarıyla, Compass Group’ta da olduğu gibi Eurest markamızla iş merkezleri, fabrikalara, ‘Scolarest’ markamızla eğitim kurumlarına ve ‘Medirest’ markamızla sağlık kuruluşlarına hizmet vermeye başladık.”

Olmazsa olmaz kalite ve hijyen standartları dışında, sektöre kattıkları yeniliklerle standartları her yıl daha da yükselttiklerini iddia eden Büyükçetin, ‘Amigo’ markasıyla; atıştırmalıklar, sandviçler, gazeteler, dergiler, temizlik takımları gibi “hızlı tüketim ürünleri mağazası” konseptiyle hizmet sağladıklarını dile getirdi. Büyükçetin, ‘Amigo’ markalarından sonra, çocukların ve gençlerin sağlıklı beslenmesine yönelik ‘Teneffüs’ ve ‘Foodbreak’ markalarıyla da, 2013-2014 öğretim yılında hizmet verdikleri okullarda yerlerini aldıklarını açıkladı.

Yeni dönemle birlikte ‘POS’ (Point of Sale) olarak ifade edilen, tamamen dokunmatik ekranlı kasa sistemlerini de ilk olarak DeliMarché markalarında uygulamaya soktuklarını ifade eden Büyükçetin, POS hizmetiyle müşterilerine daha hızlı hizmet verdiklerini, böylece grubun finansal kontrol gücünü de pekiştirdiklerini aktardı. Yaşar Büyükçetin konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “POS sistemi, sipariş verilen ürünlerin direk olarak kalem kalem stoktan düşmesi esasına dayanıyor. Kafe konseptlerimize müşterilerimizin isteği ve ihtiyacı doğrultusunda markalar ekleyerek müşterilerimiz için fark yaratmayı, sektörümüzde öncü olmayı sürdürmeyi planlıyoruz.”

Ayrıca Müşteri İlişkileri Yönetimi Programı’nı (CRM) kullanarak potansiyel müşterilerin profiline uygun stratejiler üretebildiklerini dile getiren Büyükçetin, “Öncelikle eğitim kurumları olmak üzere, yemek taşıma hizmetlerimizde elektrik enerjisiyle çalışan araçlar kullanmaya başladık. Günümüzde rekabetten ayrışan çözümler bulmak son derece önemli olduğundan inovasyon Sofra Grup için vaz geçilmez bir kavram” diye konuştu.

Catering sektörünün hızlı bir büyüme kaydederek 10 milyar dolar civarında bir pazara ulaştığını belirten Yaşar Büyükçetin, catering pazarının yüzde 30’unun outsource edildiğini, bu oranın ABD, Fransa ve İngiltere gibi ülkelerde yüzde 60 olduğuna dikkat çekti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!