Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2014 12:46
Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez, satın alma gücünün yükselmesiyle müşteri ihtiyaçlarının da çeşitleneceğini söyledi
Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez, satın alma gücünün yükselmesiyle müşteri ihtiyaçlarının da çeşitleneceğini söyledi. Sönmez, sigortacıların bu nedenle yeni ürün çalışmalarını hız kesmeden sürdürdüğünü belirtti.
Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez, son yıllarda sigorta sektöründe sürdürülebilir üstünlük sağlayabilmek için şirketlerin fark yaratacak stratejiler belirleyerek geleceklerine yön vermelerinin bir zorunluluk olduğunu söyledi. aksam.com.tr haberine göre; Sönmez “Rekabet üstünlüğünü sürdürebilmek isteyen tüm oyuncular sektördeki yeni ürün çalışmalarına hız kesmeden devam etmektedir” diyen Sönmez, ülkemizde sigortalılık oranının henüz istenilen düzeyde olmadığına da dikkat çekti. “Öncelikle bireylerdeki sigorta bilincinin artması ve ekonomik gelişme sonucu satın alma gücünün yükselmesiyle sigortalılık oranının da artacağı ve müşteri ihtiyaçlarının çeşitleneceği düşünülmektedir. Burada önemli olan bireylerin bir sigorta ürünü satın alırken, bütçe kriterinden önce ürün hakkında detaylı bilgi edinmeleri ve satın alacakları ürünün sigortacıya devretmek istedikleri tüm riskleri kapsayıp, kapsamadığını iyi öğrenmeleridir” şeklinde konuşan Sönmez, sigorta sektörü gibi tüm ürün ve hizmetlerin birbirine benzer olduğu sektörlerde fark yaratmanın, artan rekabet koşullarında öne çıkmak için en önemli koşullardan biri olduğunu vurguladı.
CANLI BORSA İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...Kobi ürünleri önem kazanacak
Yapısal reformlar ve yeni finansal politikalarla ülkemizin çok hızlı bir büyüme gerçekleştirdiğine değinen Sönmez, “Bununla birlikte ekonomimiz için en büyük risklerin başında cari açık ve aşırı kredi kullanımı gelmektedir. Bu noktada ekonominin büyümesinde kilit rol oynayan KOBİ’lerin hızla gelişip uluslararası rakipleriyle rekabet edebilir hale gelmesi büyük önem arz etmektedir. KOBİ’lerin büyümesiyle ve istihdamın da artmasıyla, pastadan herkesin yararlanması mümkün olacaktır. Bu nedenle gelecekte şirketlerin, KOBİ’lere yönelik ürünlere ve sorumluluk sigortalarına yöneleceği düşünülmektedir. Ayrıca, kasko sigortalarında da değişen yasal mevzuat sonrası yeni ürün geliştirme çalışmalarının bu yıl daha da hız kazanacağı açıktır” şeklinde konuştu.