Osmanbey’den dünyaya

Güncelleme Tarihi:

Osmanbey’den dünyaya
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2014 12:08

Avva dünyaya açılıyor

Haberin Devamı



Osmanbey markası Avva, Türkiye dışında 3.500 noktada satılıyor. Markanın kurucusu Volkan Atik, yılda 2 milyon parça ürün sattıklarını ve yakında her ülkede mağaza zincirine dönüşeceklerini söylüyor.

Türkiye’nin ‘markalaşma merkezi’ konumundaki Osmanbey’den bir dünya markası daha çıkıyor. hurriyet.com.tr'den Sadi Özdemir'in haberine göre; Babası İsmail Atik’in 1977’de kurduğu ‘kadın giyim toptan işini’ bırakıp 2000 yılında tamamen kendi stratejisini belirleyerek erkek giyim markası Avva’yı tasarlayan Volkan Atik, ABD ve Rusya pazarlarında kendi markasıyla güçlendi.  Kurduğu tasarım ekibiyle ve mağazalarıyla 250 kişilik istihdam yaratan Atik, üretiminin yüzde 70’ini ihraç ediyor ve ürünleri Türkiye dışında 3.500 noktada satılıyor. Volkan Atik şöyle konuşuyor:

Ağrı'dan göçen öğretmenin oğlu

* Annem ve Babam Ağrı’da ilkokul öğretmeniymiş ve babam yedek subay olarak İstanbul’a gelmiş. Askerlik bitince Ağrı’da bir memuriyete atanmış. Ancak gittiği günün gecesi o görevinden istifa edip İstanbul’a yerleşme kararı almış. İstanbul’da annem öğretmenliğe devam ederken, babam da kadın hazır giyim toptancısı olarak Mahmutpaşa’da ticarete atılmış. 1980’de de Osmanbey’e taşınmış ve kadın giyiminde Dido markasıyla 2001 yılına kadar ticarete devam etti.

Üniversite bitti ticaret başladı

* Bilkent Bankacılık ve Finans mezunuyum. Babam okul bitince, ABD’ye gidip master yapmamı çok istedi ama ben kalıp hemen ticarete başlamak istedim. 2000 yılına kadar da babamın kurduğu kadın giyim işine devam ettim. 2000 yılında ise artık erkek giyimine girmenin çok daha akıllıca olacağını düşündüm. Marka olarak da ‘Avva’ kelimesine isminin başharflerini (Atik Volkan-Volkan Atik) alarak kendim karar verdim.  Ben de tıpkı babam gibi önce Osmanbey’de toptan mağazası açarak başladım.

2001’de ABD pazarına girdim

* İlk koleksiyonları yaptırmıştım ki malum 2001’de kriz oldu. İç pazar adeta çökmüştü. Ben de bir vesile ile  kalktım ABD’ye gittim. Bir distribütör ile anlaşıp Miami’den başlayıp New York’a yayılacak şekilde depo ve sistemi kurdum. Kendi markamla ABD’ye girdim ve yayıldım. O dönemde Rusya piyasası da iyiydi ama ABD daha belirgin bir pazardı. Tabii ki Rusya’da da altyapı kurduk ve orada da ticarete başladık. 2006’ya kadar böyle devam ettik.

İçerde 45 mağaza

* İç pazar düzelmeye başlayınca yurt içinde de korner’lar vasıtasıyla yayılmaya başladık. 2008’de kendimiz mağaza denemelerine başladık. 2011 sonunda ise artık mağazacılıkta ciddi yatırım yapma kararı almıştık. Şu anda Türkiye’de 45 mağazamız var ki yıl sonuna kadar 50 olacak. Hedefimiz 2016’ya kadar yurt içinde 80-100 arası mağaza sayısına ulaşmak. Yurt dışında da 20 mağazamız var. Ancak, mağazalar haricinde yurt dışında 3.500 noktada Avva satılıyor. Yurt dışında mağazalaşma stratejimizi de ‘ülke bazında yayılma’ şeklinde değiştiriyoruz. Örneğin Suudi Arabistan’da kısa sürede 10 mağaza  açmak için anlaşma yaptık. ABD pazarında da hızlı mağazalaşmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün itibariyle yılda 2 milyon adetlik üretimimiz var ve bunun yüzde 70’ini ihraç ediyoruz.

120 ülkede tescilliyim

Volkan Atik, markalaşma konusunda en baştan itibaren cesur davrandıklarını belirtiyor ve “Avva’yı kurduğum yıl kazandığım ilk para ile markamı tam 120 ülkede tescil ettirmiştim. O dönemde piyasada böyle bir davranış pek görülmüyordu.  Ben 2002 yılında tescil için 500 bin doların altına imza atınca bazı dostlar bana ‘deli’ dediler. Ama şimdi hangi ülkeye girsem markam orada güvence altında. Karşıma kimse çıkamıyor” diyor.  Volkan Atik, halen babası İsmail Atik’in de ikinci kuşakla birlikte çalıştığını ve ondan ilham aldıklarını belirterek, “İki kız kardeşim var. Dilan, tasarım okudu ve şirkette tedarik ve tasarım koordinatörümüz. Nihan ise işletme okudu ve yakında o da işe başlıyor” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!