Naviga büyümeyi hedefliyor

29.11.2013 - 17:20 | Son Güncelleme :

Naviga, yeni pazarlarla büyümeyi hedefliyor

Naviga Gemi Acenteliği Şirket Ortağı İbrahim Kitapçı, 2014’te yurtiçi yapılanmalarının yanı sıra yurtdışı acente ağlarını güçlendirmeyi hedeflediklerini anlattı.

Naviga Gemi Acenteliği Şirket Ortağı İbrahim Kitapçı, 2014’te yurtiçi yapılanmalarının yanı sıra yurtdışı acente ağlarını güçlendirmeyi hedeflediklerini anlattı. kobiden.com`un haberine göre; Ağırlıklı olarak Güney Amerika, Uzak Doğu ve Avrupa ülkelerindeki acenteleri hedeflediklerini kaydeden Kitapçı, bu bölgelerle ilgili araştırmalarının sürdüğünü açıkladı.

Firmalarının, bu yılın ikinci yarısında faaliyete geçtiğini, Mersin’in yanı sıra İzmir’de de şube açtıklarını dile getiren İbrahim Kitapçı, gelecek yıl yapılanmalarını İstanbul, sonraki iki yıl içinde de Ankara ve Kayseri ile sürdürmek istediklerini anlattı.
Kitapçı, yeni bir firma olmaları nedeniyle yıl sonuna kadar tanıtım çalışmalarına ağırlık vereceklerini ifade etti. Deniz taşıması ağırlıklı olmak üzere uluslararası karayolu ve havayolu taşıma ve depolama hizmeti verdiklerini belirten Kitapçı, “Konteyner taşımacılığı ve proje taşımacılığının da hizmetlerimizi arasında yer alıyor” dedi. Kitapçı, çalışmalarını 11 kişi ile sürdürdüklerini dile getirdi. Yeni bir şirket olmalarına karşın bünyelerinde depolama, kara nakliyesi, forwarderlik ve gemi acenteliği hizmetini aynı anda verebilen Mersin’deki birkaç şirketten biri olduklarını iddia eden İbrahim Kitapçı, mevcut durumda ağırlıklı gemi taşımaları yaptıklarını, gelecek yıl konteyner dışında transit ve proje yüklerine de ağırlık vermeyi planladıklarını ifade etti.

Aynı anda tüm hizmetleri bir arada sunup, kapıdan kapıya taşımalar yapıp, müşterilerine farklı alternatifler sunabilmeleri nedeniyle hem zamandan hem de paradan tasarruf imkanı sunduklarını ifade eden İbrahim Kitapçı şunları söyledi:
“Özellikle Türkiye içinde kendi araçlarımızı ve ekipmanımızı kullanabildiğimiz için fiyat rekabeti de yapabiliyoruz. Lojistik maliyetlerin büyük bölümünü yurtiçi taşımalar oluşturuyor. Biz, bu maliyetleri kendi içimizde minimum düzeyde tutabiliyoruz. Bu da müşterimizi avantajlı duruma geçiriyor.” Tüm sektörlere hizmet verdiklerini, konteyner içine girebilen her türlü yükü taşıdıklarını dile getiren İbrahim Kitapçı, Kuzey Afrika, Güney Amerika, Avrupa, Ortadoğu, Arap Körfezi ve Uzakdoğu’ya taşımalar gerçekleştirdiklerini bildirdi.

“Lojistiğin desteklenmesi ihracata olumlu yansır”

Sektöre ilişkin değerlendirmeler de yapan İbrahim Kitapçı, en büyük sorun olarak kalifiye eleman bulunamamasını gösterdi. Şirketlerin kendi aralarında mevcut personeli değiş tokuş ederek çalışmalarını sürdürmek durumunda kaldığına değinen Kitapçı, “İkinci büyük sıkıntı ise yakıt maliyetlerinin yüksek olması” diye konuştu. Yakıt maliyetlerinin çok yüksek olması ve döviz kurlarındaki istikrarsızlığın sektörü zorladığını kaydeden Kitapçı, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Hükümetimiz, ihracata yönelik çalışma yapmamız nedeniyle özellikle vergilendirmede bize de kolaylık sağlayabilir. Bu durum ihracat artışında da olumlu sonuçlar verir. İhracatın desteklenmesine yönelik yoğun çalışmalar yapılıyor; ancak lojistik sektörü ihmal ediliyor. Oysa lojistik maliyetlerin aşağı çekilmesi halinde ihracatçımızın maliyetleri de düşecek ve yurtdışındaki rekabetçi yapıları artacak. Bunun göz ardı edilmemesi gerekir.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.525 Değişim: 0,00% Hacim : 84.989 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,6319 Değişim: 0,48%
Düşük 32,4917 19.04.2024 Yüksek 33,0585
Açılış: 32,4917
34,8078 Değişim: 0,22%
Düşük 34,6024 19.04.2024 Yüksek 35,1351
Açılış: 34,7321
2.503,04 Değişim: 0,75%
Düşük 2.483,83 19.04.2024 Yüksek 2.552,25
Açılış: 2.484,49
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.