Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en büyük ticaret odalarından biri olan İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO), 350 bin civarındaki üyesinin çok büyük bölümü Küçük ve Orta Boy işletme (KOBİ) niteliğinde.
hurriyet.com.tr'nin haberine göre; İTO Başkanı İbrahim Çağlar, “KOBİ’ler ne kadar güçlüyse, ülke ekonomisi de o kadar güçlüdür. Onların yaşadığı sorunlar, aynı zamanda ülke ekonomisinin tümünü ilgilendirir” diyor. KOBİ’lerin kurumsallaşma ve markalaşma dışında en önemli sorunlarından birinin ‘dış pazarlara açılmak’ olduğunu söyleyen Çağlar şöyle konuşuyor: “Birçok KOBİ ‘ihracat beni aşar, ben ülke sınırları dışında iş yapamam’ şeklinde bir korku yaşıyor. Bu anlayışı bırakıp cesur adımlarla dünyaya açılmaları gerekiyor. Bu ve diğer birçok konuda İTO olarak, KOBİ’lerimize her türlü desteği veriyoruz. Mesela, yurt dışındaki önemli fuarlara katılımlarını bizzat organize ediyoruz. Heyetler düzenliyoruz ve onları yurtdışına açıyoruz. Yılda ortalama 25 fuarda Türk ürünlerini küresel vitrinlere birlikte taşıyoruz. İhracata ilk adımını bizle atan çok KOBİ var. Odamızda Kredi Garanti Fonu temsilciliği de açtık. KOSGEB, İTO’da hizmet verebiliyor. KOBİ’lere; markalaşma, mevzuatlar, ihracat, yatırım, Ar-Ge gibi konularda da seminer ve araştırmalarla destek oluyoruz.”