İsitikbal uluslararası bir marka olmaya odaklandı

Güncelleme Tarihi:

İsitikbal uluslararası bir marka olmaya odaklandı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2015 11:42

Boydak holding bünyesinde faaliyet gösteren İstikbal, dış pazara ağırlık veriyor

Haberin Devamı

Boydak holding bünyesinde faaliyet gösteren İstikbal, dış pazara ağırlık veriyor. Ürünlerini 140 ülkeye ihraç ettiklerini kaydeden İstikbal Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Boydak, orta vadede yurtdışı mağaza sayılarını 350'ye ve 150 milyon dolar seviyesindeki mobilya ihracatlarını ise 300 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Boydak, 2020 yılına kadar küresel bir marka olmayı hedeflediklerini dile getirdi.

Markalaşmada kalitenin oldukça önemli olduğunu vurgulayan Memduh Boydak, markalaşma çalışmalarının, kaliteli üretim ile paralel ilerlediğini savundu. geçiyor.Kaliteye büyük önem verdiklerinin altını çizen Boydak, "Ar-Ge'ye, tasarıma odaklı yoğun çalışmalarımız var. 140 ülkeye ihracat yapıyoruz. Dış pazarımızı daha da genişletmek istiyoruz. Uluslararası bir firma olsak da ihracat ağımız dışındaki ülkelerde de bilinmemiz, ürünlerimizin o ülke tüketicilerince de tanınıyor olması lazım. Biz bunun için çalışıyoruz" dedi".

Haberin Devamı

"Dünyanın en büyük üç mobilya üreticisi arasına girmeyi hedefliyoruz"

Uzakdoğu ülkeleri ile Afrika'nın, holdingin öncelikli pazarları arasında yer aldığını belirten Memduh Boydak, Nijerya, Vietnam,  Hindistan ve Endonezya'ya girme kararında olduklarını kaydetti. Küresel marka olma hedefinde kararlı olduklarını vurgulayan Boydak, şöyle devam etti: "Dünyanın en büyük üç mobilya üreticisinden biri olmayı hedefliyoruz. Rusya ve Ukrayna'da fabrikalarımız var. Artık Rusya'daki üretim tesislerinden de ihracat yapıyoruz. Ortadoğu pazarlarına daha yakın olmak için Kuzey Irak'ta da fabrika kurduk. Irak'ta 24 mağaza açtık." 

Mağazalaşmada geçen yıl yüzde 10 büyüdüklerini anlatan Memduh Boydak, 2015 yılında ise yüzde 10 büyüme hedefiyle yurt içi ve dışında 153 yeni mağaza daha açmayı planladıklarını dile getirdi. Mağaza açacağımız ülkeler arasında ABD ile İngiltere'nin bulunduğu bilgisini veren Boydak, "Holding cirosunda mobilya ihracatının payı yüzde 15. Bu oranın düşük olduğunu düşünüyoruz ve yüzde 30'lara çekmeye çalışacağız. 150 milyon dolar seviyesindeki mobilya ihracatımızı önümüzdeki birkaç yıl içinde iki katına çıkarmak istiyoruz" diye konuştu.

Haberin Devamı

Bu yıl 160 milyon dolar ihracat hedefliyor

kobiden.com'un haberine göre; İstikbal Mobilya'nın 1.1 milyon metrekareyi bulan üretim alanında entegre bir tesise bir sahip olduğunu bildiren Memduh Boydak, holding çatısı altında İstikbal, Bellona ve Mondi markaları ile mobilya üretimi yaptıklarını anlattı. Yurt içi ve dışında yaklaşık 300 mağaza ve 5 bin satış noktası ile faaliyet gösterdiklerini ileten Boydak, "2014'te  yurtiçinde 107, yurtdışında 37 olmak üzere  toplam 144 yeni mağaza açtık. Bu yıl yurtiçinde 107, yurtdışında 46 mağaza daha açmayı ve yeni yatırımlarla sektörde yüzde 10 büyümeyi hedefliyoruz. Holding olarak geçen yıl mobilyada 150 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştık. 2015 yılı hedefimiz ise 160 milyon dolar" dedi. Holdingin mobilyada başta Almanya olmak üzere, Avrupa pazarına ağırlık verdiğini aktaran Boydak, Almanya, Fransa ve İsvec'te beş yeni mağaza açarak Avrupa'daki mağaza sayılarını 66'ya yükselttiklerini dile getirdi. Boydak , "İstikbal markamızla Fransa,Almanya ve İsveç'te, Bellona markamızla Almanya'da mağaza açılışları yaptık. Boydak Holding'in lokomotif sektörü mobilya sadece yurtiçinde değil, yurtdışında da büyüme stratejisi ile ilerliyor. Hem İstikbal hem de Bellona markalarımızla Avrupa'da tüketicinin beğenisini kazanıyoruz" dedi.

Haberin Devamı

Gelecek yıllarda global pazarda söz sahibi mobilya üreticileri arasında yer almayı amaçladıklarını ifade eden Memduh Boydak, yurtdışı mağazacılık faaliyetlerinde akılcı ve isabetli pazar stratejileri geliştirerek yenilikçi ürünlere odaklandıklarını kaydetti. Yeni  pazarlara açılmaya yönelik araştırmalar yaptıklarını belirten Boydak, "Özellikle İsveç'te bulunmamız oldukça önemli.  Çünkü İsveç, ev mobilyası ve perakendesinde güçlü bir marka çıkarmayı başardı. Biz de küresel marka olma yolunda büyük mesafe aldığımızı düşünüyoruz" ifadesinde bulundu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!