Güncelleme Tarihi:
Yeni "KOBİ Stratejisi ve Eylem Planı 2015-2018", devletin ekonomiyle ilgili önemli organlarından Yüksek Planlama Kurulu kararı ile dün yürürlüğe girdi. Bugün Gazetesi'nden Yelda Ataç'ın haberine göre; KOBİ’lerin güçlü ve zayıf yönleri ile olası fırsat ve tehditlerini ortaya koyan analizde öne çıkanlar özetle şöyle:
UCUZ İTHALAT ETKİLİYOR
TAHSİLAT SIKINTISI YAŞANIYOR
3,5 MİLYON ŞİRKET VAR
Stratejiye göre ulusal KOBİ tanımı 250’den az çalışanı ve 40 milyon lira altı yıllık cirosu olan işletmeleri kapsıyor. Türkiye’de 2013 yılı itibariyle 3 milyon 524 bin 331 KOBİ bulunuyor. Yine KOBİ’lerin toplam mal ve hizmet satışları içindeki payı yüzde 65,5, cirodaki payı yüzde 63,3, üretim değerindeki payı yüzde 56,2, çalışanlar sayısı içindeki payı yüzde 75,8, KOBİ’lerin ihracattaki payı yüzde 59,2, ithalattaki payı yüzde 39,9 oldu.
KOBİ HABERLERİNİ OKUMAK İÇİN TIKLAYIN...
İMALAT SANAYİ GERİLEDİ
KOBİ'lerin yaşadığı sorunlardan biri de imalat sanayinin gayri safi milli hasıla içindeki payının azalması. Kayıtdışı çalışan işletmelerin ortaya çıkardığı haksız rekabet de KOBİ’leri sarsıyor.