E-ticarette çok kanallı satış dönemi

17.10.2022 - 16:27 | Son Güncelleme :
E-ticarette çok kanallı satış dönemi | Sektör Haberleri

Ticaret Bakanlığı'nın 2021 E-Ticaret Verileri'ne göre Türkiye’de e-ticaret kullanan satıcı sayısı 2021'de yüzde 600 büyüyerek 484 bin 347'ye ulaşırken, küresel çapta e-ticaretin genel ticaret içindeki payı yüzde 22'ye ulaştı. Bu hızlı büyüme, çok kanallı deneyimler sunan e-ticaret yazılımı sağlayıcıları arasındaki rekabeti de artırdı.

E-ticaret 2020’nin başlangıcından bu yana normal koşullarda yıllar sürebilecek büyüme hızını iki yıl gibi kısa bir sürede yakaladı. Morgan Stanley’in öngörülerine göre e-ticaretin küresel ticaret içindeki payı yüzde 22’ye ulaşırken, bu yılın sonunda dünya çapında toplam e-ticaret işlem hacminin 5,5 trilyon dolara çıkacağı öngörüldü.

5 alışverişten birinin internette gerçekleştirildiğine dikkat çeken bu verinin yanı sıra, Ticaret Bakanlığı’nın 2021 E-Ticaret Verileri çalışmasında Türkiye’de e-ticaret kullanan satıcı sayısının 2021’de yüzde 600 büyüyerek 484 bin 347’ye ulaştığı görüldü. Bu büyümede pazaryerlerinin payı yadsınamasa da birçok marka doğrudan tüketiciye erişebilmek ve aracıları ortadan kaldırmak için kendilerine ait çok kanallı e-ticaret platformlarını tasarlamaya yöneldi.

Haberin Devamı

DHA'nın haberine göre; sektördeki büyümeye ilişkin değerlendirmelerini paylaşan çok kanallı e-ticaret platformu Shopiroller'ın Kurucu Ortağı Bekir Çelik, "E-ticaret sektöründeki hızlı büyüme, markalar arasındaki rekabeti de artırıyor. Rekabette öne geçmenin yolu ise çok kanallı e-ticaret deneyimi sunan platformlar geliştiren iş ortaklarını tercih etmekten geçiyor. Bu içgörülerden hareketle işletmeleri ve bireyleri e-ticarette artan rekabette güçlendiren çok kanallı e-ticaret platformu Shopiroller’ı tanıttık” dedi.

2022’NİN İLK YARISINDA 877 MİLYON İŞLEM YAPILDI

E-ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği’nin verileri, 2022’nin ilk yarısında e-ticaretteki işlem adedinin yaklaşık yüzde 46 yükseldiğini ve bu dönemde 877 milyona yakın işlem yapıldığını gösterdi. E-ticaretin küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ) ile bireysel girişimciler için güçlü bir büyüme potansiyeli taşıdığını ve onları farklı kitlelere ulaştırma şansı tanıdığının altını çizen Çelik, “Bugün ABD’de dahi KOBİ’lerin yalnızca yüzde 26’sı online satış yapıyor. E-ticaretin benimsenme hızı her ölçekte artıyor fakat henüz gidecek yolumuz var. Bu dönüşümü hızlandırmak için yola çıktık. Çok kanallı (omnichannel) bir platform sunan Shopiroller, işletmelerin web sitesi, mobil uygulama, sosyal medya gibi satış kanallarında var olabilmesini, bu kanalları pazaryerleriyle entegre edebilmesini ve link ile ödeme alabilmesini sıfır yazılım maliyetiyle mümkün kılıyor. KOBİ’ler ve bireysel satıcılar için oldukça kolay bir arayüzle gelen Shopiroller, ücretsiz kullanım seçeneğiyle herkesin e-ticaretin avantajlarını deneyimlemesini amaçlıyor. Ücretsiz modelinde dahi indirimli kargo fırsatı sunan Shopiroller’ın güçlü destek ekibi kullanıcıların yardımına koşmak için hazır bir biçimde bekliyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

145 ÜLKEDEN TALEP TOPLADI

İstanbul Teknik Üniversitesi’nin (İTÜ) Çekirdek programına seçilen girişimlerden biri olan ve yaklaşık 2 yıllık Ar-Ge sürecinin ardından 2021 Kasım’da kapalı test sürecine başlayan Shopiroller’ın ABD, Kanada, Birleşik Krallık, Belçika, Almanya gibi ülkelerden talep toplamayı başardıklarını dile getiren Shopiroller Kurucu Ortakları Bekir Çelik ve Arif Çağlar, platformun geliştirilme sürecine ve olanaklarına ilişkin şu bilgileri paylaştı:

“Shopiroller yalnızca Türkiye’yi hedefleyen bir platform değil, girişimcilere ve KOBİ’lere e-ihracata başlamaları için ihtiyaç duydukları tüm araçları da sunuyor. Küresel ödeme sistemlerini destekleyen Shopiroller, online ödeme çözümlerinin yanı sıra kapıda ödeme ve havala/EFT ile de ödeme almaya olanak tanıyor. Bir hizmet olarak sunulan, tüm özelliklerinden yararlanmak için bir abonelik bedeli talep eden Shopiroller, ücretsiz seçeneğiyle de girişimcilere işlerinin temelini atma fırsatı veriyor. KOBİ’ler Avrupa’daki şirketlerin yüzde 99’unu, Türkiye’deki şirketlerin ise yüzde 99,8’ini oluşturuyor. Bu durumu göz önünde bulundurduğumuzda nitelikli teknolojimiz ve satıcıların hayatını kolaylaştıran deneyimimizle dünyanın en çok kullanılan e-ticaret sistemlerinden biri olma vizyonumuza erişebileceğimize inanıyoruz. 5 yıl içinde 10 milyon dolar yinelenen satış gelirine ulaşmak istiyoruz.”


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.693 Değişim: 1,77% Hacim : 109.544 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.421 19.04.2024 Yüksek 9.715
Açılış: 9.431
32,5004 Değişim: 0,08%
Düşük 32,2918 19.04.2024 Yüksek 33,0938
Açılış: 32,4747
34,6901 Değişim: -0,12%
Düşük 34,5083 19.04.2024 Yüksek 35,3906
Açılış: 34,7321
2.496,86 Değişim: 0,50%
Düşük 2.482,31 19.04.2024 Yüksek 2.552,25
Açılış: 2.484,49
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.