Güncelleme Tarihi:
E-ticaret kelimesi, son birkaç yıldır bu kadar popüler oldu diyebiliriz. Bu yolu tercih edip, başarılı olan küçük işletmeler, şimdilerde kurumsal yapıları diğer sektörün büyüklerine kafa tutacak boyuta geldi. Niş sektörlerde faaliyet gösteren ve e-ticaretin kapısından giren KOBİ’ler, bir ilki gerçekleştirerek başarılı oldular. Ülkemizde bu şekilde dünya pazarına giren birçok isim bulunuyor ve oldukça kısa sürede piyasada önemli bir yer edindiklerini biliyoruz.
“İnternetten alışveriş” kelimesi, e-ticaret kelimesine göre belki size daha yakın olabilir. Günümüzde neredeyse hemen herkes bir veya birkaç kere bu alışveriş yöntemini seçmiştir. Özellikle küçük bir ilde yaşayan ve istediği ürünleri bulamayan kişiler, interneti kullanarak alışverişlerini kolayca yapabiliyor. Ayrıca geliştirilen taşımacılık, iade olanakları gibi koşullarla birlikte müşterinin de güveni sağlanabiliyor. Bir KOBİ içinse, e-ticaret adını dünyaya duyurabileceğiniz en iyi aracıdır. paratic.com'un haberine göre; KOBİ’lerin diğer işletmelere göre birçok avantajı bulunuyor. Örneğin yenilikler öncesinde pazar tepkisinin kolayca ölçülebilmesi ve yeni fikirlerin geliştirilmesi bunlardan birisidir. E-ticaret ile birlikte bu avantaj daha da iyi sonuçların elde edilmesini sağlıyor. Global bir pazardan alınacak bilgiler çok daha doğru ve net sonuçlar verecektir.
Ülkemizde 2015 itibariyle KOBİ’lerin markalaşması, kurumsallaşması ve verimlilikleri adına e-ticarete girmeleri teşvik edilmeye başladı. KOBİ’lerin daha etkin olması adına hükümet tarafından getirilen bu teşvik programı KOSGEB sorumluluğunda sürdürülecek. Aynı zamanda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, BTK, BDDK ve PTT destekleri de verilecek. Eğer program istenildiği gibi işlerse KOBİ’lerin gücüne güç katacağı söyleniyor. Bu şekilde yeni alıcılarla tanışacaklar ve yeni pazarları keşfetmiş olacaklar. Ticari ortak bulmak isteyenler de bu şekilde daha kolay bir arayışa girecekler.
E-ticaretin yaygınlaşması sonucunda KOBİ’ler, herhangi bir aracıya gerek duymadan, doğrudan tüketici ile iletişim kurarak satış kanalı oluşturabiliyor. Bu şekilde de maliyetlerini önemli ölçüde azaltmış oluyor. E-ticaretin KOBİ’lere sunduğu avantajlar kısaca şu şekilde sıralanabilir:
Geçtiğimiz yıllarda e-ticarete yatırım yapmış ve bu alanda çalışmalarını sürdüren KOBİ’lerin, sipariş ve satış adedinde % 30 civarında önemli bir artış meydana gelmiştir. Ayrıca müşteri sayısında da önemli bir artış sağlanmış, bu sayede satışlarını yalnızca Türkiye değil, dünya geneline ulaştıran KOBİ’lerimiz olmuştur.