Yeni sezonun gözdesi: “Özel çadırlı kamp turizmi”

12.02.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

El değmemiş doğal araziler çok uygun. Kahcı büyük yatırımlara gerek yok. Yapay ortamlardan kaçanlar sizin hedef kitleniz...


Geniş bir araziniz varsa, ya da böyle bir araziyi kiralayabilecek konumdaysanız size alternatif turizmin ilginç bir türünden bahsedeceğim. Konaklamalı turizm yatırımları oldukça büyük para gerektiren devasa yatırımlar. Otel, motel, tatil köyü gibi tesisler büyük emek istiyor. Bu sektörde amaca uygun yer bulmak artık çok zor. Köşe başları tutulmuş vaziyette. Sektörde yoğun bir rekabet var. Yeni]ik adına önemli bir şey yok. Oysa insanlar yitirdikleri doğayı kendilerine verecek bir tatilin özlemi içindeler. Yapaylıktan ve betondan kaçış giderek hızlanıyor.


KOLAY YATIRIM:

Özellikle Amerika’da doğanın temiz kalmış bölgelerinde tatil yapmak isteyenler için bir alternatif turizm türü geliştirilmiş. Büyük kentlerin kirli havasından kaçanlar; sahillerin karmaşasından bıkanlar bu alternatif turizm türünü çok tutuyorlar. Bu iş Amerika’da başlı başına bir sektör haline gelmiş. Bu yeni turizm çeşidi
“motokaravanturizmi” dediğimiz yataklı araçlarla yapılan konaklamalardan farklı bir tür. İlk bakışta basit gibi görünen ama incelikleri olan bir turizm turu bu. Önce korunaklı geniş bir arazi parçası gerekiyor. Arazinin doğal dokusu aynen korunuyor. Doğal arazi içine özenle serpiştirilmiş “bungalov”lar veya konforlu çadırlar var. Bungalovlar basit tekniklerle yapılmış. Genellikle ahşap mekanlardan ibaret. Çoğu taşınabilir nitelikte. Yoğunluk daha ziyade çadırlı olanlarda. Bunlar doğanın yalınlığı içinde konfor sağlayan kamp alanları. İşte bu özel arazilere Amerikalılar “park campgrounds” diyorlar. Kamp alanlarının ortak niteliği özel işletmecilerin elinde olması. Çoğu birbirine benzese de her işletmenin bir baskın özelliği var. Kimisi av turizmine, kimisi doğa yürüyüşlerine olanak sağlıyor. Seçenekler çok geniş. “Campgrounds” da genel görüntü şöyle: Arazinin içinde ortak kullanım alanları 1 yapılmış. Elektrik ve su bol. Konforlu tuvaletler ve sıcak duş sistemleri kurulmuş.


Çadır odalar özel dizayn edilmiş. Belli bir konfor var. Ortak alanlarda yüzme 1 havuzu,çamaşırhane bulunuyor. Büyükler ve çocuklar için oyun alanları, yürüyüşyolları yapılmış. Büyük çadır restoranlar var. Restoranlar bazı işletmelerde ahşap kütüklerden inşa edilmiş. Çoğunda mini golf sahaları bulunuyor. At, eşek katır gezintileri için özel alırlar göze çarpıyor. Kimi yerlerde temi kortları, basketbol ve voleybol sahaları kurulmuş. Bisiklet yolları hemen dikkat çekiyor. Geceleri ateş etrafında toplanmak moda: “Şömine çadırı” bile var. Yerleşim çay ya da nehir kenarındaysa kanoyla gezinti imkanı sağlan iniş. Göle kıyısı olan yarlerde balıkçılık ve botla gezinti yapılabiliyor.Bu alanlar turizmin “rekreasyon” bölümüne giriyor. Tatilciler adeta oksijen ve arınma kürü yaparak yenidendoğuyorlar. Geniş çimenlik sahalarda güneşlenme ve uyuma yerleri yapılmış. Konuşlanan yerin niteliğine göre av turu, safari gibi çeşitli olanaklar sağlanmış.


ÖNCE GÜVENLİK:

Kendi imkanlarınızla çadır kurarak ıssız bir dağ başında konaklamanın hiçbir güvenlik garantisi yok. Her an dramatik tehlikelerle karşılaşmanız mümkün. İşte bu işin en önemli özelliği mükemmel bir güvenlik sağlaması. Doğanın içinde emniyetle tatil yapmanızı sağlayacak olanaklar en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş. Amerika’da bu özel kamp alanları “family campground” başlığıyla pazarlanıyor. Yani doğanın en bakir yerlerine ailece gidip, emniyet ve huzur içinde tatil yapabiliyorsunuz.


PAZARLANAN NEDİR?

Artık tatil anlayışı deniz ve güneşle sınırlı değil. Başka beklentiler var. Böyle bir girişimin pazarlama boyutu bu açıdan çok önemli. Kamp turizminde pazarlamayla ilgili vaatlerinizin tutarlı ve gerçek olması lazım. Tabii önce güvenlik ve konfor geliyor. Bazı örnek başlıklar şöyle: “Çadır eviniz hazır... Sırt çantanızla gelmeniz kafi...” “Beş yıldızlı çadır yaşantısı..” “Temiz hava bol oksijen... “Doğal yaban hayatı. ..““Berrak dere ve göl suları...” “Ormanlar, ağaçlar, doğal yeşil örtü...” “Eşsiz peyzaj... Panoramik görüntüler...”


İŞİN SIRRI DOĞALLIK:

İşletmeyi kurgularken doğal olmayan her şeyden uzak durmak gerekiyor. Yapay şelaleler, beton havuzlar, çevre dokusuna aykırı idare binaları gibi yapılaşmalar bu işi “kitsch” hale getirecek tuzaklar. Bu alanların “kendin pişir kendin ye” veya “piknik alanları” haline gelmemesi çok önemli. Bu tesisler tıpkı 4-5 yıldızlı otel yönetimi anlayışıyla konfor sağlayan yerler olmalı.


FARKLILAŞMAKMIDİR:

Bu bir işe soyunacak girişimcinin yalnız doğanın nimetlerini pazarlamakla kalması yeterli değil. İşletmeyi kişilikli bir şekle getirecek ayrıntıların düşünülmesi de gerekiyor. Batıdaki örneklerde farklılaşmanın bir pazarlama gereksinmesi olduğu görülüyor. Orada akıllı girişimciler bazı tesislere özel bir nitelik kazandırmışlar. Örneğin, çadır yerine tenteli Çingene arabalarından odalar yapan bir girişimci bu yere “Çigan kent” adım vermiş... Bir başkası vahşi batı motifleriyle bezediği alana “cowboy cottages” adını takmış. Limon bahçeleri içine kurulmuş bir çadırlı kamp yerine de “citrusland” ismini uygun görmüşler... Bu tür örnekler pek çok. Tabii bizde bir iki kıl çadır kurup “Yörük köyü” demek yetmiyor. Altyapı ve konfor şart...

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.