Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2000 00:00
Kolalı içecekler pazarının lideri Coca Cola, büyük rekabet yaşanan su pazarına giriyor. Avrasya Bölümü Başkanı Bozer, Şişede lider olacağız diyor
İçme suyu pazarında giderek büyüyen rekabet büyük grupları bu alana çekerken, Coca Cola da 2001`den itibaren su pazarına girme kararı aldı. Coca Cola Avrasya Bölümü Başkanı Ahmet Bozer, mevcut dağıtım ağının üzerine suyu oturtmanın zor olmayacağını belirterek, Damacanaya girmeyi şimdilik düşünmüyoruz. Ama pet şişede pazar lideri olacağız dedi. 2001`de tüm sektörlerde talebin daralması gerçeğinden hareketle özel ürün ve ambalaj konseptlerine yönelmeyi düşündüklerini söyleyen Bozer sorularımızı yanıtladı
* Avrasya Bölümü`nün reorganizasyonu gündemde? Yeniden yapılanma neleri içeriyor?
Burada birinci hedef burayı tek bir bölge gibi görebilmek. Pazarlama ve diğer faaliyetler artık Türkiye`den yönetilecek. Türkiye`yi dünya içinde ilk 10`a sokabilmek Orta Asya toplamının da ilk 20 içinde yer alması hedefindeyiz.
* Coca Cola`da 2000 yılında bir yerelleşme stratejisi başladı. Bunun bir adım sonrası yerel ürünlere yönelmek olabilir mi?
Orta Asya`da yeşil elmalı gazozumsu bir içki, armutlu bir içki ve tarhunlu içki ile onların karışık meyvasıyla içecek çıkarttık. Türkiye`de yerel tada hizmet eden şeyler ne olabilir? Ayran, çay gibi. Bunlara Coca Cola girer mi? Onları değerlendiriyoruz tabii. Ancak Türkiye`de daha kolalı içeceklerde çok büyük potansiyel var.
* Peki suda iddianız nedir?
Şu anda çok fazla bir marka bağımlılığı gözleyemiyoruz. İnsanlar (su ver) diyor sadece. Biz marka yaratan bir şirketiz. Su piyasasında da bu şekilde hareket edeceğiz. Marka bağımlılığı yaratacağız. Avrupa ve ABD`de de su pazarında varız. ABD`de 5 değişik markadayız.
2001`DE MÜŞTERİ DAHA DEĞERLİ;
* 2000`de temel tüketimin bazı ürünlerinde büyümeler durdu ya da azaldı. Her kesimde maliyet düşürmeye yönelik çalışmalar yapılıyor. Sizin buna yönelik bir girişiminiz var mı?
Tüketicinin isteğinde arzusunda bir azalma olmuyor, ama maalesef ek vergiler ve enflasyonun altındaki zamlar tüketicinin satın alma gücünü düşürüyor. Bu dönemde yeni bir ürünle çıkmak iyi fikir olmayabilir. Ama meyve suyundaki büyümemiz hiç kriz yokmuş gibi gidiyor. Capy markamızla bu yıl karışık meyve de çıkardık. Özellikle gelecek yıl maliyet konusu çok önem arzediyor. Dolayısıyla o yıla göre politikalarımızı şu anda üretiyoruz. Zor durumlarda dahi mümkünse herkesin (ben bu küçük lüksümden vazgeçmeyeceğim) diyebileceği fiyatta ürün sunmak çok doğru bir strateji olur. (SABAH)