Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2000 00:00
Philips, yeni teknolojiye paralel gelişme gösteren alkalin pil pazarında büyümeyi planlıyor. Şirket, satışlarının yüzde 30`unu oluşturan alkalin pil oranını 2005`te yüzde 50`ye yükseltmeyi hedefliyor.
Philips pil pazarında yeni teknolojiye paralel gelişme gösteren alkalin pil de büyümeyi planlıyor. Bu amaçla tüketiciyi bilinçlendirmeye yönelik kampanyalara ağırlık verecek olan şirket, şu anda yüzde 30 olan alkalin pil satış oranını, kademeli olarak artırarak 2005`te yüzde 50`ye çıkarmayı planlıyor.
Philips`in pil satışlarının yüzde 30`unu alkalin, yüzde 70`ini çinko karbon pillerin oluşturduğunu anlatan Philips Piller Bölümü Pazarlama ve Satış Müdürü Burçin Ressamoğlu, alkalin pil pazarında büyüyerek, alkalin pil oranını 2002`de yüzde 35 - 40`a, 2005 yılında da yüzde 50`ye çıkarmayı planladıklarını açıkladı.
Philips`in Türkiye`de iki pil pazarında da yer alan tek marka olduğuna dikkat çeken Rassamoğlu, Duracell çinko karbon pilde yok. Alkalin pil pazarındaki payı ise yüzde 45. Panasonic ağırlıklı olarak çinko karbonda var. Philips hem alkalin, hem de çinko karbonda var ayrıca şarjlı pilleri de bulunuyor dedi.
Pazarda ikinci sırada Türkiye`de toplam pil pazarında yüzde 28`lik pazar payıyla Panasonic markasının lider olduğunu belirten Ressamoğlu, Philips`in yüzde 24`le ikinci, Duracell`in de üçüncü sırada yer aldığını kaydetti. Liderliği hedeflemiyoruz diyen Ressamoğlu, Hedef liderlik değil. Alkalin pil pazarında büyümek, güçlü ikinci firma konumumuzu korumak istiyoruz. Büyüyen pazarda büyümemizi sürdürmeyi planlıyoruz. Tayvan`dan gelen markaları engellemek istiyoruz. Pillerimizi Birlik Gıda pazarlıyor. 97`den beri ikinci konumda bulunuyoruz şeklinde konuştu.
Pil tüketicisini bilinçlendirecek. Tüketiciyi bilinçlendirerek, yanlış pil kullanımını önlemeyi amaçladıklarını belirten Ressamoğlu, 2001 yılında pil tüketicisini bilinçlendirmeye yönelik kampanyalara ağırlık vereceklerini söyledi. Dünya pazarında ve Türkiye`de çinko karbon ve alkalin olmak üzere iki çeşit pil bulunduğunu kaydeden Ressamoğlu, Türkiye`deki pazarın yüzde 80`ini çinko karbon pillerin oluşturduğunu belirtti. Pazarın alkalin piller lehine gelişmesi gerektiğini ifade eden Ressamoğlu, pazarın yüzde 70 çinko, yüzde 30 alkalin dengesine gelmesi gerektiğini anlattı.
Alkalin pillerin, çinko karbona oranla 2 - 2.5 kat pahalı olduğuna değinen Ressamoğlu, doğru yerde doğru kullanımın önemine işaret etti. Ressamoğlu, alkalin pillerin, kaset çalar, CD çalar, cep telefonları ve oyuncaklarda, çinko karbon pillerin ise uzaktan kumanda, duvar saati, el radyosu ve el fenerinde kullanılması gerektiğini söyledi.
Alkalin pil pazarının yeni teknolojinin gelişimine paralel büyüdüğüne dikkat çeken Ressamoğlu, Biz tüketiciyi hangi pili nerede kullanması gerektiği konusunda bilinçlendirmeyi amaçlıyoruz. Uygulamaya göre doğru kullanımı sağlamak gerekiyor. Çinko karbon pili oyuncaklarda kullanmak çok sakıncalı, çünkü akabiliyor. Ama alkalin pili uzaktan kumandada kullanmak da israftır. Tüketiciye bunun bilincini vermek istiyoruz. Dünyada güneye doğru inildiğinde çinko karbon pil oranı artıyor. İsveç`te kişi başına pil kullanımı 12 - 13 iken, Türkiye`de bu rakam 3 dedi. (FİNANSAL FORUM)