Marina ile İşe Geri Döndü

Güncelleme Tarihi:

Marina ile İşe Geri Döndü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2000 00:00

Siyasete girdiği için 3 yıl ertelemek zorunda kaldığı marina projesini hayata geçirmeye hazırlanan Cefi Kamhi, kardeşi Kerim ile de telekomünikasyon işine girdi


Tansu Çiller`in isteği üzerine Doğru Yol Partisi`nden politikaya giren ve İstanbul milletvekili olan Cefi Kamhi, siyaset nedeniyle yaklaşık 3 yıl ara vermek zorunda kaldığı marina projesini hayata geçirmek üzere.Projeye 1994`te başladıklarını, ancak 6 yıl gecikmeyle bu ay sonunda temel atacaklarını belirten Bodrum Yalıkavak Turizm ve Yat Limanı Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Cefi Kamhi, marinanın toplam 10 trilyon liralık bir yatırım olduğunu söylüyor. Bodrum`a 9 kilometre uzaklıktaki Yalıkavak`ta yaklaşık 90 dönüm üzerinde kurulacak olan marina ile iddialı olduklarını söyleyen Kamhi, Önümüzdeki yaz yüzde 60`ını tamamlamayı planlıyoruz diyor. Marinayı 2002 yazında tamamen bitireceklerini ifade eden Kamhi, Araziyi 49 yıllığına Hazine`den kiraladık. Her yıl yaklaşık 250 milyar lira kira veriyoruz diye konuşuyor.


Ana marina yanaşma yeri olarak tasarlanan projede, bir tekne marinaya yanaştığında yanaşma hizmetlerinden enerjiye, temizlikten bakım ve alışverişe kadar her tür hizmeti alacağını, hatta beş yıldızlı otel gibi 24 saat oda servisi dahi olacağını belirtiyor. Günde 400-700 teknenin yanaşabileceğini kaydeden Kamhi, Bu marina diğerleri gibi bir otopark olmayacak diyor. Kamhi, Yalıkavak`ın çok bakir kalmış bir yer olduğunu, koyda klasik kibrit kutusu yapılaşmanın bulunmadığını belirterek, Yöre halkının çok tipik ve zengin bir hizmet sektörü var. Bir yöre marinası olarak örneğin Bodrum`a göre keyifli bir proje olacak diyor. Ayrıca projenin yöre halkını da içine alarak tasarlandığını belirten Kamhi, şunları söylüyor:


Diğer marinalar geldikleri yerlerde hizmet üreten kuruluşlarla rekabete girer, biz tam tersi, yörede var olanların niteliklerini artırması için çalışacağız ki onların niteliği veya onların verdiği güzel hizmet bizi de beslesin. Aslında Kamhi, projeye yönelik pek sır da vermek istemiyor. Olaya nasıl farklı baktığını anlatırken jilet olmaktan kurtardığı şehir hatları vapurunun marinanın genel müdürlük merkezi olarak kullanılma fikri olduğunu belirtiyor. Kamhi, Belki uçuk, iddialı geliyor... Ayrıca bazı küçük sırlarımız var. Bunu hiçbir şekilde açıklamıyoruz. Çünkü o kadar küçük şeyler ki, biz yapmadan başkası yapabilir diye endişe duyuyoruz diye konuşuyor. Kamhi, marinanın yöredeki turizm potansiyelini olumlu etkileyeceğini de kaydederek 4-5 sene içinde bu bölgede ciddi döviz girdisi olacak. Çünkü haftada bir gün marinaya yolcu gemisi yanaştıracağız diyor.


KARDEŞİYLE ŞİRKET KURDU;

Yalıkavaklar`dan sonra yeni marinalar yapıp yapmayacağı konusunda Kamhi, temkinli konuşarak, Önce bunu bitirelim diyor. Turizm dışında hizmet sektöründe de yatırımlar yapabileceğini belirten Kamhi, bu konuda net bir şey söylemiyor. Ancak konuşmanın sonunda kardeşi Kerim`le birlikte telekomünikasyon konusunda yeni girişimleri olduğunu öğreniyoruz. Mevcut frekans kullanım hakları ve hizmet altyapısı konusunda projeler geliştirdiklerini belirten Kamhi, Özellikle hızlı internet konusunda çalışmalar yürütüyoruz diyor ve ekliyor: 2004 yılında telekomünikasyon hizmetleri Avrupa Birliği standartlarında serbest rekabete açılacak. 2004`e kadar çok şey olabilir... (YENİ BİNYIL)
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!