Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2001 00:00
Büyük sanayi kuruluşları ihracat yapmakta sıkıntı yaşarken küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ), başta Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok ülkesine kumaş ve konfeksiyon ihracatı gerçekleştiriyor.
Türk sanayisinin ``büyükleri`` ihracatta sıkıntı yaşarken, ``Anadolu Aslanları`` olarak nitelenen küçük-orta boy işletmeler, sessiz sedasız ihracatını gerçekleştiriyor. ``Anadolu Aslanları``ndan Ataç A.Ş, geçen yıl Anteks Tesislerinde ürettiği ve yurtdışına ihraç ettiği konfeksiyon ihracatından 31 milyon doların üzerinde
döviz geliri sağladı.
Ataç A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hüseyin Çalık yaptığı açıklamada, tekstil sektöründe yıllardır yaşanan sıkıntılara rağmen, başta Avrupa olmak üzere dünyanın en uzak ülkelerine bile ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi.
Geçen yıl, başta Almanya ve İngiltere olmak üzere çeşitli Avrupa ülkeleri ile ABD, Kanada, Japonya, Hongkong, Tayvan, İtalya, İspanya, Polonya ve İran`a kumaş, iplik ve çeşitli konfeksiyon ihracatı yaptıklarını bildirdi. Hüseyin Çalık, tekstil sektöründe yaşanan sıkıntıya rağmen kendilerinin fazla etkilenmediğini ifade ederek şunları söyledi: ``Tüm sıkıntılara rağmen sessiz sedasız, bu sıkıntıdan fazla etkilenmeden ihracatımız devam ediyor. Başarımızın sırrı; üründe kalite, hizmette kalite, modada kalite ve fiyatlarda uygunluktur. Bu faktörler bir araya gelirse başarı da kaçınılmaz olur. 2001 yılında da ihracat hedefimizi geçen yılın üzerine çıkarmak için çalışacağız.``
Dünya markası olma hedefi
ATAÇ A.Ş`ye bağlı Antalya Tekstil Entegre Tesisleri`nin kısa adı ``Anteks``in ihracat gerçekleştirdikleri ülkelerde bir marka haline geldiğini belirten Çalık, ``Tesislerimizde üretilen iplik, kumaş ve konfeksiyon ürünlerimizin markası `Anteks`dir. Anteks artık bir dünya markası olma yolunda ilerliyor. `Anadolu Aslanları` olarak, Antalya`dan dünya markası yaratıyoruz. Hedefimiz, ANTEKS`i dünya markaları arasına sokmaktır`` dedi.
5 milyon marklık yatırım
Antalya Tekstil Entegre Tesisleri`nde yılda 11 milyon metre kumaş üretildiğini ve bunun yüzde 75`inin tamamen ihracata yönelik olduğunu anlatan Çalık, entegre tesislerde yeni yatırımların yapılacağını bildirdi.
Tesislerindeki üretimin yeterli olmaması nedeniyle Antalya, Denizli, Isparta ve Burdur`da bazı firmalara fason üretim yaptırdıklarına dikkat çeken Çalık, şöyle konuştu: ``Fason üretime son vermek için entegre tesislerimize yatırım yapmaya karar verdik. Bu nedenle 5 milyon Alman Marklık yatırım yapacağız. Böylece yıllık üretim kapasitesini 11 milyon metreden 13 milyon metreye çıkartacağız.``