Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2001 00:00
Orta ve büyük boy şirketlere web yazılım ve tasarımı konusunda hizmet veren MagiClik`in Stratejik Direktörü Murat Kalaora, KOBİ`lerin yeni teknolojiyi yeterince kullanamadığını savundu.
Türkiye`de internet kullanımının artması ve şirketlerin internet üzerinde hizmet vermeye başlaması, web yazılım ve tasarım hizmetlerinin de önem kazanmasını sağladı. Bu alanda faaliyet gösteren önemli firmalardan birisi de MagiClick - Lazarus Interactive. `Sihirli` anlamına gelen MagiClik, 1996 yılında internet sektörüne girdi. Teknoloji, tasarım ve danışmanlık konusunda şimdiye kadar 100`ün üstünde orta ve büyük boy şirkete hizmet veren MagiClick, KOBİ`lerin internet teknolojisine yeteri derecede önem vermemesinden yakınıyor.
MagiClick - Lazarus Interactive`in Stratejik Direktörü Murat Kalaora, 2000`in sonunda patlak veren ve 2001 ile birlikte hız kazanan ekonomik ve siyasi krizin kendilerini de olumsuz etkilediğini, KOBİ`ler ile birlikte, bazı büyük şirketerin de internet ile ilgili projelerini ertelemek zorunda kaldığını söyledi.
Talep yüzde 50 düştü
2000`e nazaran talebin yüzde 50`e yakın düştüğünü ifade eden Kalaora, `2000 yılında 40 civarında büyük projeye imza attık. Bu projelerin en küçüğü 15 bin, en büyüğü ise 100 bin dolara değerinde. 2001 ile birlikte talepte önemli bir gerileme yaşandı. 2000`in fiyatlarından yüzde 50 daha düşük çalışmak zorunda kalıyoruz. Sektörün önemli firmalarından birisi olduğumuz için, çok kötü durumda değiliz. Önemli firmalardan bize talep gelmeye devam ediyor. Elimizde büyük bir bankaya ait önemli bir proje var. Fakat sektörde 200 firma var. Bunların çoğu, bu kriz ile birlikte kendilerine yeni bir iş aramak zorunda kalacak` dedi. Tüm ısrarlarımıza rağmen Kalora, mevcut bankanın ismini vermedi. Fakat bize gelen bilgiler; bu bankanın kısa bir süre önce atılım hareki başlatan ve bunu tüm işlemlerinde hayata geçirmeye kararlı olan Akbank`ın olduğunu işaret ediyor.
MagiClick, büyüklere çalışıyor
Otuz kişilik bir kadro ile hizmet sunduklarını belirten Kalora, aralarında Dışbank, Intel, Citibank, Glaxo Wellcome, Demirbank, DigiTurk, Roche, Vestel, Yapı Kredi Yatırım, Finansbank, FujiFilm, Tekstilbank ve Doluca`nın bulunduğu önemli firmalara web hizmeti sunduklarını anlattı.
Veritabanı destekli dinamik web projeleri, elektronik ticaret uygulamaları ve içerik yönetim sistemi yazılımları ve diğer web tabanlı özel yazılımlar konusunda yoğunlaştıklarını kaydeden Kalora, ellerinde Dışbank, Vestel Grubu, Akbank, Digtürk ve Finansbank ile ilgili yeni projelerin bulunduğunu açıkladı.
Bir web sitesi projesinin kolay hazırlanmadığını ifade eden Kalora, `Web sitesi görsel açıdan, şirketin kurumsal kimliğini yansıtmalı. Sayfa kodları, imaj ve diğer dosyalar çabuk açılacak şekilde düzenlenmeli. Ziyaretçiler aradıkları bilgiye kolay ulaşmalı. Kullanım kolaylığı açısından navigasyon sistemi, site içeriğinin mimarisi gözönüne alınarak doğru seçilmeli. Site dinamik ve kolay güncellenebilir bir yapıda olmalı` diye konuştu.