Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2000 00:00
Eti Pazarlama ve Sanayi AŞ Genel Müdürü Dr. Cafer Fındıkoğlu, bisküvi pazarında Ülker ve Eti`nin pazarın yüzde 90`ına sahip olduğunu yüzde 10`luk kısmın ise diğer küçük üreticiler tarafından paylaşıldığını söyledi. Fındıkoğlu, Türkiye`nin 3.5-4 kiloluk kişi başı yıllık tüketimle önemli bir gelişme potansiyeline sahip olduğuna dikkat çekerek, pazara girecek yeni yabancı markaların rekabetle birlikte gelişmeyi de getireceğini söyledi. Sabancı Grubu`nun yabancı ortakla bisküvi sektörüne girmesinin rekabet açısından kendilerini zorlamayacağını belirten Fındıkoğlu, Rekabetten korkmuyoruz. Yaygın bir dağıtım ağına sahibiz ve pazarı çok iyi tanıyoruz. Ülker ile sıkı ve seviyeli bir rekabet içindeyiz. Pazara yeni girecek markaların düşünmesi gerekir bizim değil diye konuştu.
2000 yılı başında Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi`ndeki yeni fabrikalarına taşındıklarını belirten Fındıkoğlu, sektörde en son teknolojiyi getirdiklerini söyledi. 2001 yılı itibariyle tüketiciye ve satış noktalarına yönelik,
Bisküvi pazarı büyüyor
Türkiye`nin bisküvi üretimi konusunda gelişmiş bir altyapısı ve tüketim açısından önemli bir potansiyeli olduğunu ancak bunların yeterince değerlendirilemediğini dile getiren Fındıkoğlu, Türk cumhuriyetlerin de fiyat rekabeti nedeni ile kaybedildiğini söyledi. Fiyat rekabeti yapan Türk üreticilerin hizmet ve ürün kalitesini düşürdüğünü kaydeden Fındıkoğlu, sektörde rekabetin kaliteyle yapılması gerektiğini söyledi. Fiyat rekabeti nedeniyle ihracatın 1998 yılında yüzde 35, üretimin ise yüzde 25 oranında gerilediğini hatırlatan Fındıkoğlu, Türkiye`de kişi başı tüketimin 3.5-4 kilo arasında olduğunu, Avrupa`da ise bu rakamın 10-15 kilo arasında olduğunu söyledi.
AR-GE çok önemli
AR-GE konusunda çalışmalarına ağırlık verdiklerini ve bu çalışmaların 30-40 ürün üzerinde devam ettiğini belirten Eti Gıda Pazarlama AŞ Genel Müdürü
Dr. Cafer Fındıkoğlu, tüketici merkezli bir felsefe izlediklerini ve tedarik zincirinde yer alan tüm halkaların memnuniyetini sağlamaya çalıştıklarını ifade etti. 2000 yılı başında başlattıkları Milenyum Kapmanyası ile satış noktalarının memnuniyetini sağladıklarını kaydeden Fındıkoğlu, 8 bölge temsilciliğiyle Türkiye genelinde 160 bin noktaya ulaştıklarını kaydetti.
Fındıkoğlu, 46 ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek, ABD`den Kanada`ya ve tüm Avrupa ülkelerine ihracatımız var. İhracatın oranı çok yüksek değil ama biz istikrarlı bir şekilde ihracatımızı adım adım ilerletiyoruz dedi.
Eti, 2001`de 40. yılını kutlayacak
Firuz Kanatlı tarafından 1961 yılında kurulan Eti Bisküvileri, 1962 yılında bin 800 ton/yıl olan kapasitesini 2000 yılı başında tamamladığı Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi`ndeki fabrikasının hizmete girmesi ile 130 bin ton/yıla çıkardı. Önümüzdeki yıl sektördeki 40`ıncı yılını dolduracak olan Eti Gıda Sanayi AŞ, 1978 yılında Eti Makina Sanayi AŞ`nin kurulması ile anahtar teslimi fabrikalar ve bisküvi üretimi ile ilgili makinelerin üretimine başladı. 1980 yılında Tam Gıda AŞ`nin kurulması ile faaliyetlerini genişleten Eti Gıda, 1981 yılında Eti Pazarlama AŞ`yi kurdu. Şirket, bugün 133 bin metrekare kapalı alanda 3 bin çalışanı ve 4 tesisi ile üretim yapıyor. Oyak`ın 1986 yılında yüzde 26 oranında ortak olduğu Eti Gıda Sanayi AŞ`de, İslam Kalkınma Bankası`nın da ortaklığı var. Oyak`ın, Eti Gıda`nın kardeş kuruluşu olan Tam Gıda`ya da yüzde 29 oranında ortaklığı bulunuyor. (DÜNYA)