Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2000 00:00
Sigorta, banka ve otomotiv şirketlerine acil yardım hizmetleri veren Tur Assist, yeni bir call center oluşturdu.
Aralarında Anadolu, Ak, Güneş ve Ray Sigorta`nın da bulunduğu 13 sigorta şirketine, Toyota, Volvo ve Subaru gibi otomotiv firmalarına, American Express, Alternatif Bank kredi kartlarına, Sharp gibi elektronik firmalarına ve Metro Gross Market gibi kurumlara yardım hizmeti veren Tur Assist, yeni bir call center oluşturdu.Bu birimde görevli 20 kişi, 24 saat boyunca anlaşmalı kurumların müşterilerinin acil durum problemlerine müdahele ediyor. Yeni merkez asistans şirketler arasında Türkiye`nin en yüksek kapasiteli call center`ı konumunda. Acil yardım ve call center hizmetleri veren Tur Assist, 1996`dan beri Türkiye`de faaliyet göstermesine rağmen, pek çoğumuzun adını duymadığı bir kurum. Nedeni ise hizmet verdikleri kuruma entegre şekilde çalışmaları. Bir ölçüde kurumlar müşterilerini Tur Assist`e sigortalattırıyor. Bu kurumların müşterilerinin acil durumlarda aradığı telefon hatları Tur Assist`in call center`ına bağlı. Buradaki görevli duruma müdahele ediyor ve en kısa sürede yardım gönderiyor. Şirketin Türkiye`de 3 binin üzerinde kontratlı servis sağlayıcısı bulunuyor.
Tur Assist, geçen yıl 5.5 milyar
dolar ciro yapan, İspanya`nın en büyük sigorta, reasürans, finans ve gayrimenkul grubu Mapfre Mutualidad`a bağlı Mapfre Asistencia`nın Türkiye kuruluşu. Mapfre`nin 20 binin üzerinde acentesi bulunuyor, bin operatör ve 33 call center şirket için hizmet veriyor. Tur Assist Genel Müdürü A. Güven Aykaç Dünya üzerinde kutuplardan, çöllere kadar ulaşamayacağımız nokta yok diyecek kadar iddialı. Daha önce turistler için bu hizmeti veren kurumların olduğunu söyleyen Aykaç Tur Assist, Türkiye`de Türklere yardım hizmetleri veren ilk kuruluş. Asistans hizmetleri Türkiye`de iyi tanınmamasına rağmen hızlı bir büyüme gösteriyor. 1999 yılı başında 300 bin olan hizmet verdiğimiz kişi sayısı 2000 yılı Haziran ayı itibariyle 1 milyon 100 bin kişiye ulaştı dedi. Gördükleri ilgiden de memnun olan Aykaç sözlerini şöyle sürdürdü: Biz de yaygın bir alışkanlık olmamasına reğmen, gelen teşekkür mektupları bir klasör oluşturuyor. Bu bizim için çok önemli bir motivasyon. Araştırmalarımızın sonucuna göre müşteri memnuniyeti yüzde 98.2. (YENİ BİNYIL)