Güncelleme Tarihi:
Aromalı su şirketi Cirkul'u kuran iki kolej futbolcusu Garrett Waggoner ve Andy Gay şu an milyar dolarlık şirkete sahip oldu.
Florida merkezli şirket en son 2022'deki bir finansman turu itibariyle 1 milyar dolarlık bir ön para değerlemesi elde etti ve Pazar günü komedyen ve aktör Adam DeVine'in yer aldığı 30 saniyelik bir Super Bowl reklamı yayınladı.
Şirketin CEO'su 34 yaşındaki Waggoner, Cirkul'un kendisini Gatorade gibi elektrolit içecekler ile Crystal Light gibi hazır içecek karışımları arasında bir melez olarak tanımladığını, bunun da çocuklarını antrenmanın ortasında sporcular kadar nemli tutmaya çalışan anneler için de aynı anlama geldiğini söylüyor. Bir şirket sözcüsü, Cirkul'un yıllık gelirini paylaşmayı reddetti, ancak işin şu anda karlı olduğunu söyledi.
VALELİK YAPTI
Wagoner, Cirkul'un ilk günlerinde geçim masraflarını karşılamak için başka işlerde de çalıştı. Kanada'da profesyonel bir futbolcu ve sezon dışı zamanlarında araba valesi olarak görevler yaptı.
AROMALAR ENERJİ İÇECEĞİ, ÇAYA DÖNÜŞÜYOR
Özelleştirilebilir aroma kartuşları, suyu sıfır kalorili, sıfır şekerli elektrolitli içeceklere, enerji içeceklerine ve çaya dönüştürülüyor. Bazı tatlar, yaygın olarak Splenda adı altında satılan stevia ve sukraloz gibi şekersiz tatlandırıcıları içeriyor.
Waggoner "Andy ve benim kafamızda sadece bir fikir olan olağanüstü bir ürünün müşterilerin karşısına çıktığını ve onları memnun ettiğini görmek çok eğlenceli" diyor.
ÜRÜN FİKRİ DAHA ÖNCE DE DENENDİ
Ürün için üretilen fikir yeni değildi. Suda çözünen düşük şekerli elektrolit tabletleri yapan Nuun, 2004'ten beri üretimine devam ediyor. Liquid IV'ün küçük bir su şişesi ağzına sığacak kadar dar elektrolit tozu paketleri 2012 yılında piyasaya çıktı.
Yine de, Gay ve Waggoner fikirlerini 2013 yılında Dartmouth'ta bir başlangıç yarışmasına girdiler ve burada ikinci oldular ve Halkın Seçimi ödülünü kazandılar ve 16 bin dolar kazandılar. Mezun olduktan sonra, arkadaşlar ürünlerini tasarlamaya, yatırımcılara sunmaya ve bir su şişesi ve aromalı şurup kombinasyonunu piyasaya sürmenin lojistiğini anlamaya devam ettiler.
İŞLEVSEL OLMAYAN ÜRÜN PAHALI DERS VERDİ
İşlevsel olmayan bir tasarım yapan şirket nedeniyle 5 bin dolar kaybeden Waggoner " "O zamanlar kesinlikle pahalı bir dersti" yorumunda bulundu.
POPÜLERLİKTE 'ŞOK EDİCİ' BİR ARTIŞ
PitchBook verilerine göre Cirkul, 2017 ve 2020 yılları arasında iki bağış toplama turunda yaklaşık 7.5 milyon dolar toplayarak bazı yatırımcıları kazandı. Şirketin ürünleri ilk kez 2018 yılında raflarda yerini aldı.
Ardından, şirket TikTok'ta viral hale geldi. Waggoner Cirkul lezzetini deneyimleyenlerin videolar yayımladığını ve böylece hızlı popülerlik kazanıldığını söyledi. Waggoner, Cirkul'un 2022'de Walmart'ta her mağazada yedi ila sekiz haftalık envanterle piyasaya sürüldüğünde, ürünlerinin bir hafta içinde tükendiğini söylüyor
Waggoner, bugün şirketin Tampa ve Salt Lake City'de binden fazla çalışanı ve deposu olduğunu söylüyor. PitchBook'a göre şirket bugüne kadar 100 milyon dolardan fazla para topladı.