Güncelleme Tarihi:
Çinli elektrikli otomobil şirketi Zeekr CEO'su Andy An, lansman etkinliği öncesinde CNBC'ye verdiği demeçte, rekabetin kızışmasıyla birlikte gelişmiş sürücü destek özelliklerini yerel müşterilerine ücretsiz olarak sunduğunu söyledi.
Bu teknoloji, sürücüler ellerini direksiyondan ayırmadıkları ve Çin'in çoğu büyük şehrinde giderek artan bir şekilde yasal onay olduğu sürece, aracın önceden belirlenmiş bir hedeften diğerine neredeyse otonom bir şekilde gitmesini sağlıyor.
Tesla gibi sürücü destek ürünlerini geliştiren en son Çinli elektrikli araç markası Çin'de Full Self Driving adı verilen kendi versiyonunun daha fazla alıcısını çekmeye çalışıyor.
İlk başta 64,000 yuan (8,850 dolar) değerindeki yazılımın çok pahalı olduğu yönündeki eleştirilerin ardından, bazı Çinli sosyal medya kullanıcıları Pazartesi günü Tesla'nın bazı kullanıcılara 16 Nisan'a kadar ücretsiz sürücü destek sistemi sunduğunu söyledi. Tesla yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Şirkete göre Zeekr'in versiyonu ücretsiz olacak, başlangıçta bir pilot gruba sunulacak ve ardından Nisan ayında halka açılacak.
Mandarin dilinde yaptığı açıklamaların CNBC çevirisine göre CEO An Cuma günü verdiği bir röportajda “Şu anda, bu gelişim döneminde, aboneliklerin o kadar da anlamlı olmadığını düşünüyorum” dedi.
Yoğun rekabet göz önüne alındığında, Zeekr'in pazar liderleriyle sürücü yardımı konusundaki farkı kapatması ve en iyi oyuncu haline gelmesi gerektiğini söyledi. Zeekr'in daha önce yalnızca park etme gibi daha temel sürücü destek özellikleri sunduğuna dikkat çeken An, “Bu yüzden bir miktar maliyete katlanmamız gerekiyor” dedi.
ABD'de borsaya kote olan Zeekr'in Perşembe günü ABD piyasası açılmadan önce üç aylık kazançlarını açıklaması planlanıyor. Hisseler yılbaşından bugüne yaklaşık yüzde 6 artış gösterdi.
NVİDİA ÇİPLERİ
CEO An, Zeekr'in sürücü destek sisteminin iki Nvidia Orin X yonga seti ve bir lidar veya bir aracın güneş ışığı koşullarına çok fazla güvenmeden yollarda gezinmesine olanak tanıyan bir ışık algılama ve aralık birimi kullandığını söyledi.
Sistemin gelecek versiyonunda Nvidia'nın daha gelişmiş Thor otomotiv çipi, bir uzun menzilli lidar ve dört kısa menzilli lidar ünitesi kullanılacağını söyledi.
An, “Lidar kullanmak maliyeti artırabilir, ancak bu güvenliğe ne kadar değer verdiğimizi yansıtıyor” dedi. An, yurtdışında satılan Zeekr otomobilleri için sürücü destek sisteminin, farklı düzenlemeler ve yerel pazar talebi nedeniyle şimdilik Nvidia çiplerini kullanmayacağını söyledi.
An, Zeekr'in sürücü destek sisteminin diğer elektrikli araç markası Lynk & Co.'nun araçları ve potansiyel olarak ana şirket Geely'nin araçları için de kullanılacağını söyledi. Zeekr bu yıl Lynk & Co. şirketini resmen satın aldı.
Fiyat savaşından sürücü yardımı rekabetine Nvidia'nın “sürücüsüz platformlarının” satışları, yonga üreticisinin otomotiv ve robotikten elde ettiği gelirin 2025 mali yılının dördüncü çeyreğinde 570 milyon dolara ulaşmasına yardımcı oldu.
Nvidia'nın “otonom sürüş platformlarının” satışları, yonga üreticisinin otomotiv ve robotikten elde ettiği gelirin 2025 mali yılının dördüncü çeyreğinde 570 milyon dolara ulaşmasına yardımcı oldu.
Yine pazar talebini yansıtan büyük lidar üreticisi Hesai bu ay yaptığı açıklamada, lidar sevkiyatlarının 2024'ten itibaren dört yıl boyunca yılda iki kattan fazla arttığını söyledi.
Hesai'nin CFO'su Andrew Fan geçen hafta CNBC'ye verdiği demeçte, şirketin bu yıl gelişmiş sürücü destek sistemlerinde geçen yıla göre önemli bir büyüme beklediğini söyledi ve Çin'in elektrikli otomobil pazarının fiyat savaşından sürücü desteği savaşına dönüştüğüne dair bir sektör şakasına dikkat çekti.
Son iki yılda teknoloji, Çin'de sadece bataryalı ve hibrit motorlu otomobilleri içeren yeni enerji araçları için giderek artan bir satış noktası haline geldi.
Şubat ayında 20'den fazla otomobil modelinde sürücü destek özelliklerini kullanıma sunduğunu duyurdu. Mevcut özellikler çoğunlukla park etme ve otoyol navigasyonuna odaklanırken, şirket noktadan noktaya sürücü yardımına sahip bir yükseltmenin muhtemelen 2025'in sonuna kadar yayınlanacağını söyledi.
Nomura'nın araştırmasına göre, BYD'nin sürücü destek sisteminin en temel versiyonu Nvidia'nın Orin'i ile birlikte Horizon Robotics'in yonga setini kullanırken, daha gelişmiş versiyonlar yalnızca diğer Nvidia yongalarını kullanıyor.
ÇİNLİ ELEKTRİKLİ ARAÇ GİRİŞİMİ XPENG
Gelişmiş sürücü yardımını erken bir satış noktası haline getiren bir başka Nvidia müşterisi, kısmen sürücü yardımı için ek abonelikler gerektirmeyi de ortadan kaldıran yeni P7+ otomobili sayesinde Kasım ayından bu yana ayda 30.000'den fazla otomobil teslim etti.
NİO
Şirkete göre, sürücü destek özellikleri için abonelik reklamı yaptı ancak henüz kullanıcılardan ücret talep etmedi.