Teknolojiyi Odakla, Kârı Katla

Güncelleme Tarihi:

Teknolojiyi Odakla, Kârı Katla
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2000 00:00

Avrupa`nın önde gelen otel odası teknolojileri üreticisi Quadriga Worldwide`ın iş seyahati yapan 809 müşteriyi kapsayan araştırması, teknolojik talepleri sunan otellerin kârlarını ikiye katlayacağını ortaya koydu.


Otel müşterilerine yönelik teknolojilerin üretimi alanında Avrupa`nın önde gelen kuruluşlarından Quadriga Worldwide`nin araştırmasına göre, müşteri odaklı otellerin karları katlanacak. `GuestLife2` araştırma sonuçları, işadamlarının kaldıkları otel odasındaki etkileşimli televizyon ve internet gibi teknolojik taleplerine cevap veren otellerin, önemli ve yeni bir gelir kaynağı elde edeceklerini ortaya koyuyor. Düzenli olarak iş seyahatine çıkanların otel odasındaki teknolojik hizmetlere yaklaşımlarını ve beklentilerinin incelenmesi amacıyla Mısır, Norveç, İspanya, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve İngiltere`de 809 müşteriyi kapsayan araştırma, otel yönetimlerinin, müşterilerini televizyona dayalı hizmetlerinden -her istendiğinde dinlenebilecek çeşitli müzikler, otomatik uyandırma, çeşitli filmler, otel faturasını önceden görebilme ve otelden çıkış işlemlerini ekrandan yapabilme, konferans delegeleri için özel televizyon kanalı- yararlanmaları konusunda çalışmalarını artırmaları gerekliliğini ortaya çıkardı. İki yıl önce otellerde e - posta kullanımı bulunmazken, bugün bu oranın yüzde 11`e gelmesi ve Quadriga`yla çalışan otellerde kalan müşterilerden yüzde 34`ünün otelden ayrılma işlemlerini televizyondan otomatik olarak yapmayı tercih etmeleri, otellerin çeşitli hizmetleri geliştirerek karlılıklarını artırabileceğini ortaya koydu.


100 MİLYON MÜŞTERİNİN TERCİHİ;

Bu araştırmanın televizyonun, otel müşterilerinin dünyaya açılan penceresi olduğunu doğruladığını söyleyen Quadriga Worldwide Yönetim Kurulu Başkanı Stephen Barden, her yıl 100 milyonun üstünde müşterinin Quadriga sistemini kullandığını belirtti. Sistemin, hem otel yönetimleri hem de içerik sağlayıcıları açısından dünyanın en güçlü araçlarından biri olduğunu savunan Barden, `Bir otel kavramı oluşuyor. Bu otel müşterisi için yüksek kalitede bilgi, eğlence ve iletişim kaynaklarına istediği anda ulaşabilmek ve otel yönetimi içinde yüksek marjlı gelir kaynağı anlamına geliyor` dedi. İnternetin en çok işte olmak üzere, evde ve en yaygın olarak da otel odasında kullanıldığını ortaya koyan araştırma, iş seyahatlerine çıkanların yüzde 87`sinin e - posta göndermek, yüzde 58`inin genel tarama yüzde 55`inin de iş bilgileri aramak amacıyla interneti kullandıklarını belirledi.


İnternet ve e- posta erişiminin büyük önem taşıdığı günümüzde, otellerin bu hizmetleri sunmasının bir gereklilik olduğunu ifade eden Barden, rekabet koşullarının da bunu zorladığını söyledi. Barden, Quadriga`nın etkileşimli sisteminin, otellere yeni gelir akışı sağladığını kaydetti.


MİNİBAR`I ÖNEMSEMEK GEREKİYOR;

Araştırma, minibarların otellere artı değer yaratabileceğini de gözler önüne serdi. Otel odalarının büyük kısmında bulunmasına karşın, fiyatların yüksekliği nedeniyle, en az değer verilen, en az kullanılan ve en çok kötülenen otel odası olanaklarından biri olan minibarda, en büyük potansiyele sahip hizmetlerin, yiyecek ve içecek ürünleri ya da kişisel bakım ve ilkyardım seti gibi genel ürünler olduğunu ortaya çıkardı. (FİNANSAL FORUM)


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!