Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2001 00:00
HP bünyesinde yeralan HP Consulting geçtiğimiz sene itibariyle tüm dünyada 1.2 milyar dolarlık ciro gerçekleştirdi. PC ve printer şirketi olarak bilinen HP`nin toplam çalışanlarının yüzde 10`u HP Consulting bünyesinde yer alıyor. Türkiye`de 1995 yılında kurulan HP Consulting`in Bölüm Müdürü Şebnem İpekçiBeş yıl önce daha teknoloji ağırlıklı hizmetler sunarken, bugün iş uygulamaları etrafında, daha çözüm ağırlıklı ve sektörel ihtiyaçlara cevap verebilecek hizmetler oluşturuyoruz dedi.
Doğuş Holding, Alternatifbank, Tekstilbank projeleri
HP Consulting`in son iki yıldır, özellikle finans sektöründe CRM ve internet bankacılığı konularında yatırım yaptığını söyleyen İpekçi, İki yıldır gittiğimiz her yerde, CRM yaklaşımı, sağlayacağı faydalar ve bileşenleri hakkında bilgi veriyorduk. Bu yıl da meyvelerini almaya başladık diyerek Doğuş Holding, Alternatifbank ve Tekstilbank ile projelerinin başladığını söyledi. Finans sektöründe yer alan bu üç projenin ciddi hacimli projeler olduğunu söyleyen Canko Doğuş Holding deki çalışmamızın bitiminde Amerika`dan görmeye gelecek müşteri adayları var. Tekstilbank`daki CRM çalışmamız çok büyük çaplı. Bu projede, internet bankacılığı, contact center ve kampanya yönetimi aynı anda uygulanıyor ve hepsi birbiriyle etkileşimli dedi.
İnternet bankacılığında farklı yaklaşım
İnternet bankacılığı hizmeti sunulan web sitelerinde, kısa zamanda müşterinin işini yapmasını amaç ediniliyor, birebir pazarlamada ise müşterinin sitede daha çok tutulması ve böylece daha çok hizmet ve ürün sunulması hedefleniyor. Birebir pazarlamada herkes standart bir web sitesi görmüyor, her müşterinin profiline göre uyarlanmış web siteleri oluşturuluyor. Şebnem İpekçi, bu doğrultuda sundukları çözümlerle, internet bankacılığında bir yaklaşım farkı getirdiklerini söyledi.
CRM ortakları
CRM`in bir yaklaşım olduğunu ve her sektöre, her ölçeğe hitap eden çözümler bulunduğunu söyleyen İpekçi her seviyedeki firmanın bu yöne gitmesini tavsiye ediyoruz dedi. HP`nin CRM ortakları: Oracle, Cisco, Broadvision ve E-Piphany. Broadvision, kurumlara 1-e-1 kişisellestirilmiş hizmetler, E.Piphany, kampanya yönetimi ve analitik CRM konularında pro-aktif müşteri ilişkileri çözümleri, Oracle, her sektöre özel CRM çözümleri ile, kampanya yönetimi, müşteri karlılık analizi, risk yönetimi, satış gücü yönetimi gibi çözümler sunuyor. Cisco aracılığıyla ise, call center lar contact center lar CRM çözümlerinin önemli parçası oluyor.
Pazarda öngörülenin dışında gelişmeler oldu
Günümüzde beklenen trendlerden farklı gelişmeler olduğunu söyleyen Canko Günümüz CRM anlayışı iki-üç sene öncesinde öngörülenlerden çok farklı olarak klasik iletişim araçlarını, kişiye dayalı bilgileri koruyarak üstüne yeni teknolojileri, birebir pazarlama gibi yeni felsefeleri ilave eden ve bunları belli bir otomasyona oturtan bir çerçevede geldi dedi.
İnsanı temel alan dağıtım kanalları önemini korudu
Birebir pazarlamanın sadece internet ortamında değil her ortamda öne çıkmış durumda olduğunu belirten Canko insanların kişisel iletişimi sevdiklerini söyleyerek İnternetle şubelerin kapanacağı, telefon merkezlerinin öleceği düşünülüyordu. Aksine ne şubeler ne de call-centerlar (çağrı merkezleri) kapandı. İnternetin öngöremediği şeyler için insana ihtiyaç duyuyorsunuz dedi. Pazarda öngörülenin dışında bir gelişme olduğunu ve insanı temel alan bir takım dağıtım kanallarının önemini koruduğunu söyleyen Canko, call center ların contact center ismini aldığını ve böylece bütün iletişim araçlarını bünyesinde toplayan daha geniş kapsamlı bir iletişim merkezi haline geldiğini söyledi.
Satışı sadece internette yaparım diyenler yanıldı
Bunun yanısıra satışın daha da öne çıkmaya başladığını ve satışı sadece internette yaparım diyen firmaların yanıldığını söyleyen Canko Kişiye dayalı satışın daha etkili olduğu görüldü. Bu sefer bunu otomasyona çevirmek için bir takım arayışlar ortaya çıktı. Yüzlerce, binlerce satış gücü olan firmalar satış gücü otomasyonu çözümleri arayışına girdi dedi.