Dentaş`tan Çorlu`ya 12 milyon dolarlık yatırım

Güncelleme Tarihi:

Dentaş`tan Çorlu`ya 12 milyon dolarlık yatırım
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2001 00:002dk okuma

Dentaş Ambalaj ve Kağıt Sanayi AŞ, Çorlu`da yaklaşık 12 milyon dolara oluklu mukavva fabrikası inşa ediyor. Fabrikanın 2001 yılı sonunda faaliyete geçeceğini söyleyen Dentaş Ambalaj Genel Müdürü Akil Yağcı, bu yeni yatırımları ile yüzde 5 olan pazar paylarını ilk etapta yüzde 10`a, daha sonra yüzde 14 seviyesine çıkarmayı planladıklarını belirtti. Yağcı, fabrikanın yılda 70 bin ton işleme kapasitesine sahip olacağını vurguladı. Nakliye dezavantajından dolayı ürünlerin yurt dışına pazarlayamadıklarını söyleyen Yağcı, Çorlu`daki fabrika devreye girdikten sonra Balkan ülkelerine ihracat yapacaklarını söyledi. Faaliyet alanlarının oluklu mukavvadan tüketim malları ambalajında kullanılan standart kutular, teleskopik ve kalıplı stand ve kutu çeşitleri ile yaş meyve ve sebze için kullanılan kasa tipi kutular ve bunların hammaddesi olan kağıt üretimi olduğunu belirten Yağcı, 1999 ve 2000 yıllarında 22 bin ton civarında üretim ve buna paralel olarak da satış rakamı elde ettiklerini açıkladı.

Unilever, Procter and Gamble, Eczacıbaşı-baxter ve bayer gibi uluslararası şirketlerin ambalaj ihtiyaçlarını karşıladıklarının altını çizen Yağcı, ürünlerinin başta temizlik malzemeleri, ilaç, gıda olmak üzeret ekstil ve deri, dayanıklı tüketim malları, kozmetik, cam ve seramik sektörleri tarafından tercih edildiğini dile getirdi. Hükümetin yürüttüğü enflasyonla mücadele programı çerçevesinde 2001 yılı enflasyon hedeflerinin yakalanabilmesi için talebin 2000 yılına göre biraz kısılacağını kaydeden Yağcı, GSMH oranlarının da geçen yıla göre daha düşük gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini söyledi. Yağcı, sektör olarak üretim, satış-pazarlama ve ihracat değerlendirmelerini yapabilmek için ekonomi dinamiklerinin biraz kalıcı ve en azında 3-5 yıl sonrasının görülmesini gerektirdiğini vurguladı. Yağcı, Genel tahminimiz sektörümüzün 2001 yılında 2000 yılına göre daha az büyüyeceği yönündedir dedi. Türkiye`de tüketilen ambalajın yaklaşık yüzde 25`ini oluklu mukavva olduğuna değinen Yağcı, OMUD verilerine göre, 1999 yılında 682 bin 228 ton oluklu mukavva satışı gerçekleştirdiği ve 1990-1999 yılları arasında sektörün yüzde 9.3 oranında büyüme kaydettiğini belirtti. Yağcı, bunun sevindirici bir gelişme olmakla beraber Türkiye`de tüketilen kişi başına oluklu mukavva payının ve ambalaj sektörü içinde oluklu mukavva payının Avrupa ve diğer gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında henüz düşük kaldığına dikkat çekti. Yağcı, İleriki yıllarda oluklu mukavva diğer ambalaj alternatiflerine kıyasla daha düşük maliyetli, daha kullanışlı, çevre dostu ve geri dönüşümlü özelliğinden dolayı ekonomiye daha fazla katkı sağladığı vurgulanabilirse ambalaj sanayii içindeki payı artacaktır dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!